Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4011.185.2022.3.AH
IP Box
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na zakup artykułów spożywczych przekazanych do spożycia pracownikom w trakcie pracy.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem artykułów spożywczych w celu zapewnienia poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki, zakupem drobnych artykułów spożywczych oraz zamówienia cateringu w przypadku organizowania nieodpłatnych szkoleń dotyczących działalności Spółki, organizacją odpłatnych
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki poniesionych wydatków w ramach sprzedaży premiowej
Czy wydatki, jakie ponosi Spółka na zakup usług gastronomicznych, napojów i żywności, świadczonych i podawanych w związku z organizacją konferencji, szkoleń/warsztatów tematycznych oraz spotkań biznesowych stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w powyżej opisanym stanie faktycznym prawidłowa jest kwalifikacja Wnioskodawcy, iż poniesione w toku 2012 r. wydatki na zakup artykułów spożywczych z przeznaczeniem na potrzeby sekretariatu oraz szkoleń, spotkań i narad wewnętrznych, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy słuszne jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od osób prawnych, wydatków poniesionych w związku z koniecznością zapraszania kontrahentów Spółki oraz kontrahentów klientów Spółki (w przypadku usług PR) na spotkania biznesowe, kolacje, śniadania prasowe, które - w ocenie Wnioskodawcy nie stanowią kosztów reprezentacji, o których mowa w art
Czy słuszne jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od osób prawnych, wydatków poniesionych w związku z koniecznością zapraszania kontrahentów Spółki oraz kontrahentów klientów Spółki (w przypadku usług PR) na spotkania biznesowe, kolacje, śniadania prasowe, które - w ocenie Wnioskodawcy nie stanowią kosztów reprezentacji, o których mowa w art
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na nabycie napojów oraz produktów spożywczych przekazanych do spożycia pracownikom oraz klientom.
Podatnik zwraca się z prośbą o udzielenie indywidualnej interpretacji podatkowej w zakresie możliwości uznania - na podstawie art. 15 ust. 1 znowelizowanej ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - za koszty uzyskania przychodów, wydatków, które Spółka poniesie na organizację szkolenia produktowego dla kontrahentów, obejmujących m.in.: materiały szkoleniowe, wynajem sali konferencyjnej, nocleg
Czy wydatki, jakie ponosi Spółka w związku z organizacją konferencji, szkoleń i warsztatów tematycznych oraz spotkaniami biznesowymi stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z kontrahentami (w tym wydatki na nabycie drobnego poczęstunku, napojów, zapłata za posiłek w restauracji) stanowią koszty uzyskania przychodów dla Spółki?
Czy ponoszone przez Spółkę wydatki na: A) zakup artykułów spożywczych w celu zapewnienia poczęstunku kontrahentom w czasie wizyt na terenie siedziby Spółki mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? B) zakup drobnych artykułów spożywczych oraz zamówienia cateringu w przypadku organizowania nieodpłatnych szkoleń dotyczących działalności Spółki mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? C) na organizację
zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup ciastek, czekoladek i innych słodyczy, kanapek, kawy, herbaty, cukru, śmietanki, soków i wody mineralnej na potrzeby spotkań z klientami, oraz na posiłki dla kontrahentów w lokalach gastronomicznych lub catering w miejscu spotkania podczas rozmów z kontrahentami
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup artykułów spożywczych przeznaczanych na poczęstunek podczas spotkań z klientami i innymi interesariuszami Spółki w Jej siedzibie.
Czy przepis art. 15 ust. 1 w zw. z art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że wydatki Spółki na zakup opisanych w stanie faktycznym artykułów spożywczych (w tym napojów) dla pracowników stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodów?
Czy przepis art. 15 ust. 1 w zw. z art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że wydatki Spółki na zakup opisanych w stanie faktycznym artykułów spożywczych (w tym napojów) dla pracowników stanowią dla Spółki koszt uzyskania przychodów?
Czy wydatek na zakup kawy, herbaty, ciastek, innych słodyczy, wody oraz mleka i śmietanki do kawy na potrzeby sekretariatu i w celu poczęstowania klientów oraz potencjalnych klientów może być kosztem uzyskania przychodów?
1. Czy w stanie faktycznym nr 1 wydatek na zakup artykułów spożywczych na potrzeby sekretariatu i biur zużytych jako drobne poczęstunki dla klientów odwiedzających Spółkę, zużytych w trakcie narad pracowniczych, spotkań pracowników poszczególnych działów, w trakcie procesu sporządzania inwentury, szkoleń kontrahentów, akcji promocyjnych stanowi koszt uzyskania przychodów Spółki w dacie poniesienia?
Czy wydatek na zakup kawy, herbaty, ciastek, innych słodyczy, wody oraz mleka i śmietanki do kawy na potrzeby sekretariatu i w celu poczęstowania klientów oraz poczęstowania klientów oraz potencjalnych klientów może być kosztem uzyskania przychodów?
Czy wydatki na zakup produktów spożywczych serwowanych w siedzibie Firmy pracownikom, osobom należącym do organów Spółki, kontrahentom stanowią koszty uzyskania przychodów, czy mają może znamiona reprezentacji?
Dotyczy możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z organizacją koncertów spektakli, wernisaży, turniejów, wystaw (działalność kulturalna i reprezentacja).
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu zakupu artykułów żywnościowych, będą stanowić koszt uzyskania przychodów Spółki?
Czy wydatek na zakup ekspresu do kawy wraz z dodatkowym oprzyrządowaniem (wartość nie przekracza 3.500 zł) oraz wydatki na zakup kawy i mleka do kawy dla kontrahentów będą stanowiły koszty uzyskania przychodów?