Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2013, sygn. ILPB3/423-62/13-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-62/13-2/JG
Czy wydatki, jakie ponosi Spółka w związku z organizacją konferencji, szkoleń i warsztatów tematycznych oraz spotkaniami biznesowymi stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 06 lutego 2013 r. (data wpływu 07 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów:
- wydatków poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów jest nieprawidłowe,
- w pozostałym zakresie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest podmiotem prowadzącym działalność w zakresie dystrybucji preparatów leczniczych przeznaczonych dla zwierząt, w tym produktów spełniających wymogi określone w art. 2 pkt 32 ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 ze zm., dalej: Prawo farmaceutyczne).
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka organizuje: (i) konferencje, (ii) szkolenia / warsztaty tematyczne, jak również (iii) spotkania biznesowe Jej pracowników z kontrahentami. Poniżej przedstawiono krótką charakterystykę poszczególnych typów działań podejmowanych przez Spółkę oraz wskazano grupy kosztów, jakie ponosi Spółka w związku z tymi działaniami.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right