Przewodnik po zmianach w podatkach i rachunkowości 2023
Możliwość skorzystania z ulgi na działalność badawczo-rozwojową.
Stawka VAT dla świadczonych usług stwierdzenia zgonu, ustalenia jego przyczyny oraz wystawienia karty zgonu oraz stawki VAT dla pozostawania w gotowości do świadczenia ww. usług.
Zwolnienie od podatku VAT świadczonych usług.
1. Czy koszty usług gastronomicznych, wynikające z przeprowadzenia przez przedstawicieli Wnioskodawcy spotkań z lekarzami i farmaceutami, w restauracjach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? 2. Czy koszty poniesione na zakup zużywanych artykułów spożywczych, napojów i usług cateringowych, w trakcie spotkań przedstawicieli Wnioskodawcy z lekarzami
1. Czy koszty usług gastronomicznych, wynikające z przeprowadzenia przez przedstawicieli Wnioskodawcy spotkań z lekarzami i farmaceutami, w restauracjach, kawiarniach i innych lokalach gastronomicznych mogą stanowić koszty uzyskania przychodów? 2. Czy koszty poniesione na zakup zużywanych artykułów spożywczych, napojów i usług cateringowych. w trakcie spotkań przedstawicieli Wnioskodawcy z lekarzami
Czy zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 46 litera b tiret drugi ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatek VAT należny z tytułu przekazania towarów na cele reprezentacji jest kosztem uzyskania przychodów, jeżeli nabyte towary zostały przekazane na cele reprezentacji i opodatkowane zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług? Spółdzielnia jest producentem produktów farmaceutycznych
Czy gadżety reklamowe o wartości do 100 zł z logo Spółdzielni lub jej produktu są produktami reklamowymi, a wydatki na ich nabycie - kosztami uzyskania przychodów Spółdzielni-producenta produktów farmaceutycznych i kosmetyków? Spółdzielnia podejmuje działania o charakterze reklamowym i promocyjnym. Typowe realizowane działania reklamowe to: rozdawanie gadżetów reklamowych opatrzonych logo (nazwą produktu
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy