Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Kalendarium wydarzeń listopad 2023 r.
Przedmiotowy wyrób jest (…). W swoim składzie zawiera (…). Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób przeznaczony jest do palenia i sprzedawany w opakowaniach w ilości (…) g. (…) – dane zastrzeżone
Jednorodny wyrób w postaci (…)* Wyrób nadaje się do bezpośredniego palenia w (...). Produkt prezentowany jest w opakowaniach jednostkowych i przeznaczony jest do zaspokajania głodu nikotynowego konsumenta. (…) – dane zastrzeżone
Wyrób w postaci (…)*. Zgodnie z deklaracją Wnioskodawcy wyrób przeznaczony jest do (…)*. (…)* – dane zastrzeżone
Odliczenie od zakupów z tytułu badania rynku zgodnie z zapotrzebowaniem klienta.
Aromaty objęte wnioskiem nie mogą zostać uznane za płyn do papierosów elektronicznych, za wyroby nowatorskie ani za tytoń do palenia w rozumieniu ustawy, a tym samym produkcja i sprzedaż aromatów na terytorium kraju nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Opodatkowanie strat suszu tytoniowego, wynikłych z utraty wilgotności i odseparowania od suszu tytoniowego ciał obcych, innych niż części tytoniu, powstałych w trakcie przetwarzania suszu tytoniowego i jego magazynowania
Wyrób stanowiący (…)*. Wyrób nadaje się do palenia bez dalszego przetworzenia przemysłowego. (…)* – dane zastrzeżone
Obowiązki podatkowe związane z konfekcjonowaniem i wprowadzaniem do obrotu aromatów, przeznaczonych do celów innych niż wykorzystanie w papierosach elektronicznych
Opodatkowanie wyrobów przeznaczonych do celów innych niż wykorzystanie w papierosach elektronicznych
Opodatkowanie wyrobów przeznaczonych do celów innych niż wykorzystanie w papierosach elektronicznych
Opodatkowanie suszu tytoniowego
Uznanie czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego za czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą
Jak informuje MF, rewolucyjne zmiany w akcyzie mają na celu wyeliminowanie nieprawidłowości w opodatkowaniu akcyzą poprzez uszczelnienie obrotu wyrobami akcyzowymi oraz samochodami. W tym celu wprowadzono nowe obowiązki. Deklaracje zasadniczo będą składane tylko w formie elektronicznej. Ewidencje też będą prowadzone w takiej formie. Nowe obowiązki będą dotyczyły samochodów osobowych, ciężarowych oraz
Opodatkowanie akcyzą wewnątrzwspólnotowej dostawy liści tytoniu przez rolnika, który te liście tytoniu wyprodukował.
Obrót nikotyną, solami nikotyny i CBD oraz ich mieszaninami z glikolem propylenowym, czystą gliceryną i aromatami spożywczymi, przeznaczonymi do celów innych niż wykorzystanie w papierosach elektronicznych