Czy opłata dla komornika za poszukiwanie majątku dłużnika jest kosztem uzyskania przychodu
Czy wszystkie opłaty egzekucyjne pobrane lub ściągnięte po dniu 1 stycznia 2019 r. stały się daninami publicznymi, o których mowa w art. 149 ust. 1 ustawy o komornikach sądowych i które w myśl art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych po potrąceniu wynagrodzenia prowizyjnego powinny być odprowadzone na rachunek organu podatkowego, czy też przepisy art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych
Podstawa opodatkowania właściwa dla czynności, za które komornik pobiera opłaty nieegzekucyjne.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie interpretacji przepisów ustawy o komornikach sądowych oraz ustawy o kosztach komorniczych.
Czy wszystkie opłaty egzekucyjne pobrane lub ściągnięte po dniu 01 stycznia 2019 r. stały się daninami publicznymi, o których mowa w art. 149 ust. 1 ustawy o komornikach sądowych i które w myśl art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych po potrąceniu wynagrodzenia prowizyjnego powinny być odprowadzone na rachunek organu podatkowego, czy też przepisy art. 149 ust. 1 i 2 ustawy o komornikach sądowych
W zakresie opodatkowania otrzymanej kary umownej i rozliczenia kosztów komorniczych.
Sławomir Szynalik: 10 proc. komorników ponosi straty w prowadzonej działalności lub uzyskuje dochód miesięczny nie wyższy niż wynagrodzenie minimalne. Dlatego tak ważna jest waloryzacja opłat minimalnych
Czy w przypadku, gdy podatnik otrzyma od klienta pieniądze nie tytułem wynagrodzenia (honorarium), a z tytułu opłaty sądowej, skarbowej, administracyjnej, do zapłaty której jest wyłącznie zobowiązany klient podatnika (np. opłata od pozwu, opłata kancelaryjna, opłata skarbowa, opłata administracyjna, zaliczka na wydatki w toku postępowania itd.), to czy te kwoty stanowią podstawę opodatkowania VAT czy
Brak opodatkowania opłaty za dodatkowe usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Opodatkowania zwrotu opłat sądowych i komorniczych
Od 1 stycznia 2019 r. komornicy sądowi wykonujący czynności w postępowaniu egzekucyjnym i zabezpieczającym nie są podatnikami VAT. Potwierdził to Minister Finansów w interpretacji ogólnej z 15 kwietnia 2019 r. Od 1 stycznia 2019 r. zmieniła się zatem sytuacja prawnopodatkowa komorników, którzy w okresie od października 2015 r. do końca 2018 r. byli uznawani za podatników VAT.
Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości określające m.in. zasady rachunkowości i ewidencji operacji finansowych kancelarii komorniczych. Przybliżamy zapisy w nim zawarte, w tym zasady księgowania w podstawowym dokumencie finansowym komornika, czyli księdze pieniężnej.
Komornik sądowy, określając wysokość kosztów postępowania egzekucyjnego, nie może podwyższyć opłaty egzekucyjnej ustalonej na podstawie art. 49 ust. 1 i 2 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o komornikach sądowych i egzekucji o stawkę podatku od towarów i usług - uchwała SN z 7 lipca 2016 r., sygn. akt III CZP 34/16.
Komornik sądowy jest podatnikiem VAT zobowiązanym do rozliczania tego podatku. Nie ma do niego zastosowania wyłączenie przewidziane dla organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa. Potwierdził to NSA w uchwale z 6 marca 2017 r. (sygn. akt I FPS 8/16):
W zakresie zwolnienia od podatku usług polegających na udostępnianiu możliwości uczestnictwa w konferencji naukowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie wliczania do opłaty egzekucyjnej kwot podatku VAT.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na podatek od czynności cywilnoprawnych, koszty sądowe, koszty komornika, koszty zastępstwa procesowego oraz koszty wynagrodzeń pracowników etatowych oraz prezesa zarządu Spółki oraz w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na koszty administracyjno-biurowe oraz koszty
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w zakresie wydatków poniesionych na nabycie wierzytelności oraz ich windykację oraz odpisów aktualizujących dokonanych zgodnie z przepisem art. 16 ust. 2a tej ustawy.
Czy w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług do pobieranych, w ramach wykonywania czynności egzekucyjnych, których komornik będzie działał jako organ władzy publicznej, opłat kancelaryjnych których wysokość jest ściśle określona w przepisach prawa i wynika z art. 77 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych znajdzie zastosowanie zwolnienie
Nasze zobowiązanie zostało skierowane do postępowania egzekucyjnego. Dług szybko spłaciliśmy po otrzymaniu wezwania od komornika. Niestety, komornik w postanowieniu o ustaleniu kosztów egzekucyjnych określił swą opłatę egzekucyjną bardzo wysoko (kilkanaście procent kwoty długu). Czy mamy możliwość zmniejszenia tej opłaty?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zwolnień przedmiotowych.