Interpretacja indywidualna z dnia 10 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.397.2022.2.AK
Obowiązki płatnika z tytułu nagród w loteriach.
Obowiązki płatnika z tytułu nagród w loteriach.
Obowiązki płatnika związane z organizacją loterii promocyjnej.
w zakresie określenia źródła przychodu do jakiego zaliczyć należy przychód z tytułu nagrody otrzymanej w związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w loterii promocyjnej oraz sposobu jej opodatkowania.
W przedstawionym zdarzeniu przyszłym mamy do czynienia z wygranymi w loterii promocyjnej, organizowanej przez podmiot do tego uprawniony. Jeśli jednorazowa wartość wygranej nie przekroczy kwoty 2280,00 zł w świetle powołanych powyżej przepisów należy uznać, że zostaną spełnione warunki określające zwolnienie przedmiotowe na mocy art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
w zakresie określenia źródła przychodu do jakiego zaliczyć należy przychód z tytułu nagrody otrzymanej w związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w loterii promocyjnej oraz sposobu jej opodatkowania.
Do momentu, kiedy nie da się wykluczyć losowości wygranej przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą jak również nie będzie można uznać, że w wyniku działań podatników i ich partnerów handlowych nie dochodzi do próby zmniejszenia obciążeń podatkowych, możliwe będzie odrębne opodatkowanie na zasadzie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. opisanych przez Spółkę
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę z tytułu: a) zaliczek na poczet usług, które dopiero miały być świadczone,b) wynagrodzenia za wykonywane na bieżąco usługi przez kontrahenta, c) zwrotu poniesionych przez kontrahenta wydatków na zakup nagród w loterii,stanowią dla Wnioskodawcy koszt w dacie jego poniesienia, czy też wydatki ponoszone w związku z umową, powinny być przyporządkowane proporcjonalnie
dotyczy uznania za koszty uzyskania przychodów kosztów związanych z organizacją loterii promocyjnej
Czy wydatki na: 1) nagrody promocyjne rzeczowe w loteriach promocyjnych dla biorących udział w grze bingo, przekazywane losowo zgodne z Regulaminem, 2) art. przemysłowe, nie będące małymi prezentami i próbkami, przekazywane w ramach programu lojalnościowego dla zawierających zakłady bukmacherskie, 3) artykuły spożywcze, wykorzystywane w siedzibie w trakcie spotkań z kontrahentami oraz w niektórych
czy wydatki poniesione przez Spółkę na organizację programów lojalnościowych (sprzedaży premiowych), konkursów, loterii promocyjnych stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości.
Czy nagrody pieniężne w kwocie 2.280 zł, wygrane w loteriach promocyjnych, są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Stan faktyczny: Spółka zajmuje się handlem hurtowym i detalicznym artykułami spożywczymi. W prowadzonej działalności organizuje dla swoich odbiorców akcje promocyjne, w których przyznaje nagrody. Dotychczas Spółka organizowała konkursy związane ze sprzedażą premiową. Obecnie Spółka planuje ubiegać się o zezwolenie na organizowanie loterii promocyjnych i fantowych. Uczestnikami loterii będą co do zasady
Czym różni się sprzedaż promocyjna od loterii promocyjnej? Jakie są różnice w opodatkowaniu nagród? Kiedy wygrane są zwolnione od podatku?