Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.366.2024.1.RK
Rozliczenie straty Spółki po wygaśnięciu PGK.
Rozliczenie straty Spółki po wygaśnięciu PGK.
Czy zmiana statusu beneficjenta Zezwolenia ze średniego na dużego przedsiębiorcę, nie wpływa/wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej i na wysokość przysługującego zwolnienia?
Dotyczy ustalenia, czy: - fakt posiadania statusu fundatora Fundacji i członka Zarządu Fundacji przez wspólnika Wnioskodawcy oraz fakt posiadania statusu członka Rady Fundacji przez drugiego wspólnika Wnioskodawcy wyłącza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych możliwość stosowania przez Wnioskodawcę ryczałtu od dochodów spółek; - świadczenie usług lub dostawa
Czy wystąpienie wspólnika Sp. z o.o. ze spółki jawnej, które spowodowało, że wspólnikami Wnioskodawcy pozostały wyłącznie osoby fizyczne, spowodowało utratę przez Wnioskodawcę statusu podatnika CIT w rozumieniu art. 1 ust. 3 pkt 1a ustawy o CIT?
Czy Wnioskodawca, będąc podmiotem podlegającym nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego jako MIP jest i będzie uprawniony w zakresie Pożyczki limitowanej oraz Pożyczki celowej, do rozpoznawania na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy o CIT jako koszty uzyskania przychodów Nieściągalnych wierzytelności pomniejszonych o kwotę odsetek, opłat i prowizji oraz o równowartość rezerw lub odpisów na straty
1) Czy Wnioskodawca na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy o CIT, jest uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów kwot głównych niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych wierzytelności z tytułu Pożyczek, udzielonych przed datą uzyskania statusu MIP przez Wnioskodawcę, jeżeli zostały one odpisane jako wierzytelności nieściągalne, a ich nieściągalność została udokumentowana
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że wymóg spełnienia wskaźnika rentowności w rozumieniu art. 1a ust. 2 pkt 4 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r. nie ma zastosowania do Przedłużonego roku podatkowego PGK, a w konsekwencji brak spełnienia wskaźnika rentowności w Przedłużonym roku podatkowym nie skutkuje naruszeniem warunków uznania PGK za podatnika podatku dochodowego
Czy powstała w wyniku przekształcenia Prosta Spółka Akcyjna będzie mogła być opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek od dnia powstania w wyniku przekształcenia? Czy Prosta Spółka Akcyjna będzie traktowana jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności, w związku z czym będzie mogła stosować stawkę określoną w art. 28o ust. 1 pkt 1 - tj. 10% podstawy opodatkowania?
1. Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu będzie miała wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a więc jednocześnie na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji wskazanej inwestycji? 2. W przypadku uznania stanowiska
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Czy spółka przekształcona powstała w wyniku przekształcenia spółki przekształcanej będzie posiadała status podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności, w związku z czym w myśl art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, w pierwszym roku po przekształceniu nie jest zobowiązana do zatrudniania pracowników. Czy spółka przekształcona powstała w wyniku przekształcenia spółki przekształcanej będzie posiadała
1. Czy w przypadku rozwiązania Umowy o utworzeniu PGK poprzez zgodne oświadczenie stron złożone w formie pisemnej w okresie istnienia PGK (tj. po rozpoczęciu pierwszego roku podatkowego PGK) nie znajdzie zastosowania ograniczenie przewidziane w art. 1a ust. 13 ustawy o CIT, wobec czego Spółki wchodzące obecnie w skład PGK będą mogły przystąpić do innej (nowej) PGK przed upływem trzech lat podatkowych
Czy Wnioskodawca podlega opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek od 1 stycznia 2022 r.?
Brak wpływu zmiany statusu Spółki ze średniego na dużego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?
w zakresie ustalenia: - czy przychód Wnioskodawcy z tytułu wypłaty przez SK na rzecz Wnioskodawcy zysku oraz zaliczki na poczet przewidywanego zysku będzie mógł korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 22 ust. 4 updop, - czy SK jako płatnik będzie mogła zastosować zwolnienie z podatku CIT, o którym mowa w art. 22 ust. 4 updop w stosunku do zysków wypłacanych
Czy do przychodów Wnioskodawcy w postaci otrzymanych zysków Spółek Komandytowych wypracowanych przez te spółki od dnia nabycia przez nie statusu podatnika CIT, wypłacanych Wnioskodawcy przez Spółki Komandytowe po tym dniu (tj. po dniu nabycia przez nie statusu podatnika CIT) znajduje zastosowanie zwolnienie określone w art. 13 ust. 3 Ustawy Nowelizującej w związku z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, przy
Czy Spółka dokonując wypłat wspólnikom zysku przez nią wypracowanego przed dniem uzyskania statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych tj. przed dniem 1 maja 2021 r., dokonanych po tej dacie, będzie obowiązana do poboru podatku jako płatnik.
status pośredniczącego podmiotu węglowego, finalnego nabywcy węglowego oraz obowiązki związane ze sprzedażą odsiewek koksu
w zakresie ustalenia: - czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), przed dniem zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego Spółce limitu pomocy publicznej należy stosować 60% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej, - czy w
Ustalenie wysokości kosztów uzyskania przychodów z tytułu odsetek wypłaconych w okresie od 10 lipca 2016 r. do września 2016 r. z tytułu dobrowolnych lokat zawartych przez Członka, który wraz z dniem 9 lipca 2016 r. uzyskał ponad 25% głosów na walnym zgromadzeniu Wnioskodawcy, w odniesieniu do lokat założonych przez Członka w okresie od maja 2016 r. do 8 lipca 2016 r., a więc w okresie, w którym Członek
czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), przed dniem zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego Spółce limitu pomocy publicznej należy stosować 60% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej, - czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych
Reorganizacja spółek tworzących PGK, polegająca na tym, że Wnioskodawca zostanie wspólnikiem spółki osobowej, nie stoi w sprzeczności z przepisem art. 1a ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT, a w konsekwencji nie będzie potraktowana jako naruszenie warunków uznania PGK za podatnika podatku dochodowego