Interpretacja indywidualna z dnia 28 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.493.2024.1.AG
Zaliczenie do kosztów podatkowych wydatków na nabycie garniturów i garsonek dla pracowników i wspólników.
Zaliczenie do kosztów podatkowych wydatków na nabycie garniturów i garsonek dla pracowników i wspólników.
Pracownicy zatrudnieni przy odśnieżaniu dachu powinni być dopuszczeni do pracy na wysokości przez lekarza medycyny pracy. Oprócz tego pracodawca powinien ich wyposażyć w odpowiednią odzież roboczą (np. hełmy, rękawice, buty z podeszwą antypoślizgową).
Regulamin pracy powinni sporządzić pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Tworząc go pracodawca jest jednak ograniczony postanowieniami powszechnie obowiązujących przepisów (ustaw, rozporządzeń), z którymi nie może być on sprzeczny i mniej od nich korzystny. Opracowując regulamin pracy pracodawcy popełniają często błędy, których konsekwencje mogą być dla nich dotkliwe.
Pracodawca powinien analizować przyczyny wszystkich wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz innych chorób związanych z warunkami środowiska pracy. Dopiero na podstawie tych analiz można stosować właściwe środki zapobiegawcze. Działania takie powinny być prowadzone ciągle, a nie tylko przez krótki okres, gdy zdarzy się wypadek przy pracy lub zostanie stwierdzona choroba zawodowa.