Interpretacja indywidualna z dnia 3 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.155.2024.1.AM
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Brak możliwości dokonania korekty faktur sprzedażowych stosując stawkę 0% i otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku
Wskazanie, czy usługi dzierżawy nieruchomości, na potrzeby których prowadzona jest opisana inwestycja, będą podlegać opodatkowaniu i nie będą korzystać ze zwolnienia od podatku oraz stwierdzenie, czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego od poszczególnych wydatków wskazanych w pkt A, B, C, D i E, ponoszonych w związku z realizacją inwestycji.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i wydatków bieżących ponoszonych przez Gminę za pomocą sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, opartego na kryterium udziału rocznego sumy określonych w m3 ilości wody dostarczanej w ramach transakcji opodatkowanych w sumie określonych w m3 ilości wody dostarczanej
Prawo do pełnego obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z zakupem i przeniesieniem własności odcinka sieci wodociągowej.
w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu
Prawo do odliczenia w związku z realizacją projektu.
odliczenie podatku akcyzowego od zepsutych win pochodzących z importu
w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, związanego z realizacją operacji
Brak prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących Wydatki inwestycyjne i Wydatki bieżące związane z infrastrukturą wodociągową oraz infrastrukturą kanalizacyjną z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych dostarczonej wody/odprowadzonych ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych
Sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii A i B ponoszonych od stycznia 2016 r. oraz sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii C ponoszonych od stycznia 2016 r.
Brak prawa do dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem Infrastruktury.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z budową oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej na podstawie prewspółczynnika właściwego dla Zakładu.
Brak prawa do odliczenia części podatku naliczonego od zakupów towarów i usług zrealizowanych w związku z misją gospodarczą w oparciu o zaproponowaną przez Wnioskodawcę metodę.
Brak prawa do zwolnienia od podatku VAT aportu infrastruktury wodociągowej i kanalizacji sanitarnej na podstawie art. 43 ust 1 pkt 10 ustawy, zwolnienie od podatku VAT aportu infrastruktury wodociągowej i kanalizacji sanitarnej na podstawie art. 43 ust 1 pkt 10a ustawy, brak prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT poniesionych na realizacje przedmiotowej Inwestycji.
Prawo do ustalenia sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a i ust. 2h ustawy odmiennie dla różnych obszarów działalności Zakładu i różnych rodzajów nabyć oraz wskazanie, czy Gmina dokonując ustalenia proporcji odliczenia VAT Zakładu tytułem wydatków bieżących i majątkowych w zakresie infrastruktury sieci wodociągowej oraz infrastruktury sieci kanalizacji sanitarnej, ma prawo ustalić
Opodatkowanie zobowiązania się na mocy porozumienia stron do powstrzymania od dochodzenia praw za wynagrodzeniem oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z częścią Infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej z zastosowaniem innego klucza odliczenia; bardziej reprezentatywnego niż wynikający z rozporządzenia, prawo do odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z częścią Infrastruktury wodociągowej według udziału procentowego
Prawo do dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem infrastruktury kanalizacyjnej na rzecz Spółki oraz określenia części podatku naliczonego podlegającej odliczeniu.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu oraz sposobu dokumentowania i księgowania.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących Wydatki inwestycyjne i Wydatki bieżące dotyczące części infrastruktury wodociągowej oraz wozu asenizacyjnego w związku z wykorzystaniem ich przez Gminę zarówno w celu odpłatnego świadczenia usług w zakresie dostarczania wody/odbioru ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych oraz dostarczania wody/odbierania ścieków na rzecz Odbiorców
Prawo do pełnego obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących poniesione wydatki w ramach projektu, obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do usług nabywanych przez Wnioskodawcę od wykonawców, opodatkowanie i dokumentowanie fakturami całego wkładu mieszkańca oraz moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania dotacji.
Prawo do pełnego obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących poniesione wydatki w ramach projektu, obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do usług nabywanych przez Wnioskodawcę od wykonawców, opodatkowanie i dokumentowanie fakturami całego wkładu mieszkańca oraz moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania dotacji.
Prawo do pełnego obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących poniesione wydatki w ramach projektu.