Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Aromaty objęte wnioskiem nie mogą zostać uznane za płyn do papierosów elektronicznych, za wyroby nowatorskie ani za tytoń do palenia w rozumieniu ustawy, a tym samym produkcja i sprzedaż aromatów na terytorium kraju nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Opodatkowanie strat suszu tytoniowego, wynikłych z utraty wilgotności i odseparowania od suszu tytoniowego ciał obcych, innych niż części tytoniu, powstałych w trakcie przetwarzania suszu tytoniowego i jego magazynowania
Uznanie czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego za czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą
Jak informuje MF, rewolucyjne zmiany w akcyzie mają na celu wyeliminowanie nieprawidłowości w opodatkowaniu akcyzą poprzez uszczelnienie obrotu wyrobami akcyzowymi oraz samochodami. W tym celu wprowadzono nowe obowiązki. Deklaracje zasadniczo będą składane tylko w formie elektronicznej. Ewidencje też będą prowadzone w takiej formie. Nowe obowiązki będą dotyczyły samochodów osobowych, ciężarowych oraz
Opodatkowanie akcyzą wewnątrzwspólnotowej dostawy liści tytoniu przez rolnika, który te liście tytoniu wyprodukował.
opodatkowanie akcyzą produkcji i sprzedaży aromatów wykorzystywanych do tytoniu do fajek wodnych
Opodatkowanie akcyzą suszu tytoniowego, zużywanego w składzie podatkowym do produkcji aromatów
przemieszczenie i prawidłowe oznaczanie znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych oraz wyrobów nowatorskich
Niszczenie nieprzydatnej do użycia krajanki tytoniowej
Opodatkowanie suszu tytoniowego w związku z jego dostawą wewnątrzwspólnotową i zniszczeniem oraz obowiązkami formalnymi związanymi ze zniszczeniem suszu tytoniowego
Brak jest regulacji uniemożliwiających realizację procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego. Tym samym stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie, w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego z zakresu podatku akcyzowego, dopuszczalna jest realizacja celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie
w zakresie uznania czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego oraz zmiany składu chemicznego suszu tytoniowego za czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą
W zakresie obowiązku magazynowania suszu tytoniowego w składzie podatkowym, obowiązku składania przez podmiot prowadzący skład podatkowy zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego przechowywanego w składzie podatkowym lub poza nim, obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w związku z posiadanym suszem tytoniowym lub zapłaty podatku akcyzowego z tytułu posiadania suszu tytoniowego w przypadku
Opodatkowanie akcyzą odpadów produkcyjnych w postaci piasku, żyły tytoniowej, pyłu tytoniowego oraz sznurka.
Opodatkowanie akcyzą odpadów produkcyjnych w postaci piasku, żyły tytoniowej, pyłu tytoniowego oraz sznurka.
Obowiązek posiadania składu podatkowego susz tytoniowy
Sprzedaż na terenie kraju tytoniu nieprzetworzonego mieszczącego się według PKWiU w grupowaniu 01.15.10.0. podlega opodatkowaniu obniżoną stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%. Zatem w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy oraz eksportu przedmiotowego tytoniu, gdy Wnioskodawca z uwagi na brak odpowiednich dokumentów potwierdzających wywóz tytoniu będzie musiał opodatkować wewnątrzwspólnotową
w zakresie stawki podatku dla sprzedaży czasopism
Wnioskodawca nie będzie podatnikiem akcyzy z tytułu dzierżawy opisanego urządzenia, gdyż czynność wydzierżawienia maszyny do produkcji wyrobów tytoniowych nie jest objęta przedmiotem opodatkowania. Wnioskodawca także nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu wytworzenia papierosów (wyrobu akcyzowego) przez klientów sklepu.