Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.04.2017, sygn. 1462-IPPP3.4513.9.2017.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP3.4513.9.2017.1.MC
w zakresie uznania czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego oraz zmiany składu chemicznego suszu tytoniowego za czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2017 r. (data wpływu 13 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego oraz zmiany składu chemicznego suszu tytoniowego za czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego oraz zmiany składu chemicznego suszu tytoniowego za czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Składniki chemiczne tytoniu takie jak nikotyna czy solanesol są wykorzystywane w przemyśle farmaceutycznym, kosmetycznym i spożywczym. Analiza rynku tego typu substancji w Polsce wskazuje, że są one importowane głównie z Indii i Chin w formie płynnej, a następnie po ewentualnym doczyszczaniu i konfekcjonowaniu wprowadzane na rynek polski i UE. Importowane substancje chemiczne m.in. stanowiące wyciąg z tytoniu nie są kwalifikowane jako susz tytoniowy i nie podlegają podatkowi akcyzowemu. Jednocześnie Polska jest istotnym producentem suszu tytoniowego, który mógłby być wykorzystywany do produkcji i eksportu wysokiej jakości substancji chemicznych pozyskiwanych z roślin w tym z tytoniu dla przemysłu farmaceutycznego, kosmetycznego i spożywczego. Co istotne, jakość tytoniu wykorzystywanego w ten sposób nie ma większego znaczenia dla jakości produktu końcowego, ponieważ susz tytoniowy przed przetworzeniem jest mielony. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na pozyskiwaniu substancji chemicznych z roślin m.in. dla przemysłu kosmetycznego. Przedsiębiorca zamierza korzystać z czasowo udostępnionego mu suszu tytoniowego przez: podmioty prowadzące skład podatkowy, pośredniczące podmioty tytoniowe, producentów lub plantatorów, którzy wyprodukowali susz tytoniowy lub grup producenckich, i zwrotu suszu tytoniowego o zmienionym składzie chemicznym celem jego dalszej odsprzedaży, jako towaru akcyzowego. W procesie pozyskiwania substancji chemicznych z suszu tytoniowego nie dochodziłoby do zmiany właściwości fizycznych wsadu. Proces technologiczny polegałby na penetracji matrycy roślinnej rozpuszczalnikiem, który nie wpływałby na zniszczenie ani zasadniczą zmianę formy wsadu (wygląd zewnętrzny czy zapach). Susz tytoniowy o nieco zmienionym składzie chemicznym pozostawałby suszem tytoniowym i wracałaby do podmiotu, od którego został wypożyczony.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right