Interpretacja indywidualna z dnia 24 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.477.2024.1.MST
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów operacyjnych banku.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów operacyjnych banku.
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na dokumentację projektową przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy skalkulowanej w oparciu o dane urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego zgodnie z § 3 ust. 2 Rozporządzenia.
Ustalenia, czy uzyskane przez Spółkę dofinansowanie na realizację inwestycji spowoduje utratę prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek oraz czy wydatkowanie otrzymanego dofinansowania będzie stanowiło dochód z tytułu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą i będzie podlegało opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Do kosztów uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży lokalu mieszkalnego, w rozumieniu art. 22 ust. 6c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych można zaliczyć udokumentowane fakturami VAT nakłady zwiększające wartość tego lokalu, poczynione w czasie jego posiadania, tj. od dnia objęcia w posiadanie lokalu mieszkalnego, po protokolarnym odbiorze kluczy.
W zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki dokonywane w związku z realizacją budowy sieci wodociągowej i sieci kanalizacji.
Opodatkowanie/Prawo do odliczenia.
uznania Gminy za podatnika z tytułu świadczenia odpłatnych usług w zakresie odprowadzania ścieków od Odbiorców zewnętrznych, uznania świadczenia odpłatnych usług w zakresie odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych za czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu odbioru ścieków od Odbiorców wewnętrznych, prawa
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących na Infrastrukturę kanalizacyjną przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego jako bardziej reprezentatywnego sposobu określenia proporcji
uznania świadczenia odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych za czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących Wydatki inwestycyjne
Teza uznania Gminy za podatnika z tytułu świadczenia odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych, uznania świadczenia odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych za czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków i realizowaną Inwestycją w oparciu o kryterium ilościowe, tj. udział rocznej ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków na rzecz zewnętrznych odbiorców w całkowitej rocznej ilości dostarczanej wody i odprowadzonych
uznania odpłatnego udostępnienia przez Gminę Inwestycji na rzecz Spółki na podstawie umowy dzierżawy za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania VAT, prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację Inwestycji, terminu odliczenia podatku w związku z wydatkami poniesionymi na realizację Inwestycji,
uznanie Gminy za podatnika z tytułu świadczenia odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych, uznanie świadczenia odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych za czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające ze zwolnienia, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu dostaw
w zakresie: opodatkowania odpłatnych usług dotyczących dostarczania wody/odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody/odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, możliwości zastosowania klucza odliczenia innego, bardziej reprezentatywnego, niż wynikający z Rozporządzenia, prawa do
w zakresie: prawa do odliczania podatku VAT naliczonego od wydatków bieżących (ponoszonych zarówno przez Jednostkę budżetową jak i Gminę) oraz inwestycyjnych związanych z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną przy zastosowaniu prewspółczynnika VAT właściwego dla jednostki organizacyjnej wykorzystującej ww. infrastrukturę, tj. Miejskiego Zarządu Komunalnego w , prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego
w zakresie: opodatkowania odpłatnych usług dotyczących dostarczania wody na rzecz Odbiorców zewnętrznych, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową według udziału procentowego, w jakim infrastruktura
opodatkowania odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych; braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych; prawa do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących Wydatki bieżące związane z infrastrukturą wodociągową oraz infrastrukturą kanalizacyjną
opodatkowania odpłatnych usług dotyczących dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki inwestycyjne i Wydatki bieżące przy zastosowaniu klucza
opodatkowanie odpłatnych usług dotyczących dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wodociągową według udziału
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków i realizowaną Inwestycją w oparciu o kryterium ilościowe, tj. udział rocznej ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków na rzecz zewnętrznych odbiorców w całkowitej rocznej ilości dostarczanej wody i odprowadzonych
prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych przed rejestracją działalności; - złożenie deklaracji oraz korekt deklaracji za okresy przed dokonaniem rejestracji; - złożenie korekty deklaracji tylko za miesiąc grudzień 2018 r. i wykazania w niej faktur dotyczących zakupu mieszkania; - złożenie korekty zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R z poddaniem miesiąca lipca 2017
Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione przez nią wydatki inwestycyjne związane z rozbudową domu ludowego oraz z faktur dokumentujących bieżące wydatki na utrzymanie tego obiektu.
zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na naprawę szkód powstałych na drogach publicznych oraz momentu zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów