Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2012, sygn. IPPP3/443-763/12-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-763/12-2/SM
uznanie czynności przeklasyfikowania biokomponentu w biopaliwo za produkcję wyrobów energetycznych
uznanie czynności przeklasyfikowania biokomponentu w biopaliwo za produkcję wyrobów energetycznych
Czy wyroby o kodach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego mogą podlegać w Polsce opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w tej formie, w jakiej przedmiotem opodatkowania czynią je przepisy polskiego systemu podatku akcyzowego?
Czy w opisanym stanie faktycznym, wypełnione zostały warunki zwolnienia od akcyzy aromatów spożywczych zawierających w swym składzie alkohol etylowy (CN 3302) zużytych do produkcji artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych o zawartości alkoholu nie przekraczającej 1,2% objętości (zużytych przez Spółkę do produkcji napojów nie będących wyrobami akcyzowymi), a w związku z czy procedura zawieszenia
Czy, biorąc pod uwagę w szczególności treść przepisów dyrektywy horyzontalnej oraz dyrektywy energetycznej, Spółka w okresie do 28 lutego 2009 r. była zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego w następstwie nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych opisanych w niniejszym wniosku, które to oleje były przeznaczone i zużywane do celów innych niż napędowe lub opałowe?
Czy w opisanym przypadku przedmiotowe tłuszcze utylizacyjne, jako tłuszcze podlegające obowiązkowej utylizacji ze względu na ich wysoką szkodliwość dla środowiska podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?
Nabycie wewnątrzwspólnotowe środka do odmrażania o kodzie CN 3820 00 00 z zawartością alkoholu etylowego całkowicie skażonego, zgodnie z rozporządzeniem komisji 3199/93/WE
Wnioskodawca posiada skład podatkowy, w którym produkowany jest wyrób akcyzowy zharmonizowany o kodzie CN 3811 i symbolu PKWiU 24.66.32-90.00, do którego zalicza się preparaty dodawane do olejów mineralnych (włącznie z benzyną) lub do pozostałych cieczy stosowanych do tych samych celów co oleje mineralne (inne niż preparaty przeciwstukowe i dodatki do olejów smarowych). W przypadku, gdy produkowany
Stawka akcyzy na wyroby energetyczne CN 2710 1125, 2710 1121, 2901 1010 które nie będą stosowane jako paliwa opałowe, paliwa do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.
Toluen jest wyrobem energetycznym, którego przetwarzanie jest produkcją wyrobów akcyzowych. W związku z faktem, iż w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym nie będą miały zastosowania ustawowe wyłączenia dotyczące obowiązku produkcji w składzie podatkowym, przetwarzanie to może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym.
Czy w opisanym przypadku po stronie Wnioskodawcy powstaje obowiązek podatkowy i w związku z tym będzie obowiązany do zapłaty akcyzy, za wyprowadzenie ze składu podatkowego powstałej w czasie transportu nadwyżki, a ujawnionej w składzie podatkowym odbiorcy?
zasady rozliczania ubytków paliw ciekłych
ubytki podczas wyładunku piwa transportowanego cysternami samochodowymi
określenie podmiotu zobowiązanego do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu powstania nadmiernych ubytków w czasie przemieszczania gazu płynnego LPG
zwrot do producenta wyrobów akcyzowych zharmonizowanych i prawo do pomniejszenia akcyzy o kwotę podatku od tych wyrobów
Czy w przypadku dokonywania wewnątrzwpólnotowego nabycia, a następnie sprzedaży krajowej olejów smarowych klasyfikowanych do kodów CN 2710 19 71 2710 19 99, wykorzystywanych do celów innych niż napędowe i opałowe, transakcje te będą podlegały opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w Polsce?
Na mocy art. 89 ust. 1 pkt 14 ustawy, w przypadku przeznaczenia toluenu jako paliwo silnikowe stawka wynosi 1822 zł/1000 litrów, natomiast w przypadku przeznaczenia wyrobu do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, zgodnie z ust. 2 tego przepisu stawka wynosi 0 zł.
Toluen jest wyrobem energetycznym, którego przetwarzanie jest produkcją wyrobów akcyzowych. W związku z faktem, iż w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym nie będą miały zastosowania ustawowe wyłączenia dotyczące obowiązku produkcji w składzie podatkowym, przetwarzanie to może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym.
W celu prawidłowego oszacowania kwoty zabezpieczenia akcyzowego dla wyrobu energetycznego podwójnego zastosowania jakim jest toluen należy przyjąć stawkę wyższą, która jest właściwą w przypadku użycia toluenu jako paliwo i wynosi 1822 zł/1000 litrów.
wyroby akcyzowe zharmonizowane w tym smoła z węgla oznaczona kodem CN 2706 00 00 (które nie są wykorzystywane do celów napędowych, opałowych lub produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych) mogą być magazynowane w zbiornikach poza składem podatkowym pod warunkiem wypełnienia obowiązków wynikających z wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
Czy oleje smarowe i smary oznaczone kodami CN 2710 oraz 3403 19 wykorzystywane przez Spółkę dla innych celów niż opałowe i napędowe będą podlegały opodatkowaniu podatkiem akcyzowym? Jaką stawkę akcyzy Spółka jest zobowiązana zastosować?
Czy w świetle obowiązujących przepisów Wnioskodawca może ubiegać się o wydanie zezwolenia na prowadzenie drugiego składu podatkowego?
Czy planowany import koncentratu płynu do spryskiwaczy o kodzie CN 3820 00 00 zwolniony będzie od podatku akcyzowego?
Czy w związku przeznaczeniem na cele opałowe szerokiej frakcji węglowodorów KTS-F o symbolu PKWiU 24.66.32-90.00 i kodzie CN 3811, Wnioskodawca z tego tytułu powinien zapłacić akcyzę w wysokości 60 zł za każdą tonę przeznaczoną na cele opałowe?