Interpretacja indywidualna z dnia 10 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.561.2024.2.HW
Zwolnienie od podatku usług nauczania matematyki na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy.
Zwolnienie od podatku usług nauczania matematyki na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy.
Skutki podatkowe prowadzenia korepetycji online przez platformę edukacyjną.
Dla usług, które zamierza Pan świadczyć w zakresie udzielania korepetycji z programowania, w tym świadczonych on-line osobom fizycznym, głównie studentom oraz uczniom techników zastosowanie znajdzie zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy, gdyż świadcząc ww. usługi będzie posiadał Pan w tym zakresie wykształcenie kierunkowe.
Zwolnienie od podatku VAT świadczonych usług - udzielanie korepetycji.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 132 ust. 1 lit. i) i j) w związku z art. 43 ust. 1 pkt 26 i 27 ustawy, świadczenie usług udzielania korepetycji.
Zwolnienia od podatku dla usług polegających na organizacji zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz w szkolnym z zakresu arytmetyki mentalnej, układania kostki Rubika, dynamicznego czytania i zapamiętywania.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy świadczonych przez Panią usług pedagogicznych prowadzonych na terenie placówki oświatowej, zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy świadczonych przez Panią w gabinecie prywatnym zajęć pedagogicznych/edukacyjnych dla dzieci.
Brak możliwości zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy o podatku od towarów i usług dla świadczonych osobiście usług udzielania korepetycji i prywatnych lekcji matematyki oraz możliwość zastosowania zwolnienia z art. 113 ustawy dla zajęć prowadzonych przez zleceniobiorców.
Zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy oraz zwolnienie od podatku VAT usług prywatnego nauczania – bez limitu i sprzedaży gotowych kursów, notatek, fiszek, e-booków – do obowiązującego limitu sprzedaży.
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług o charakterze prywatnych korepetycji.
Zwolnienie od podatku świadczonych usług edukacyjnych na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług.
Świadczone przez Pana osobiście usługi w zakresie udzielania korepetycji z A mogą korzystać ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy o podatku od towarów i usług.
Ustalenie źródła przychodów uzyskanych z tytułu udzielania korepetycji.
Ustalenie źródła przychodów uzyskanych z tytułu udzielania korepetycji oraz kosztów uzyskania przychodu.
Świadczona przez studenta w trakcie studiów kierunkowych usługa w zakresie udzielania korepetycji z informatyki nie korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy
Przychody uzyskane z tytułu udzielania korepetycji stanowią – w myśl art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków związanych z odbytami podróżami.
Wydanie interpretacji w zakresie opodatkowania działalności nierejestrowej.
Zastosowanie zwolnienia od podatku od towarów i usług z tytułu świadczenia usług udzielania korepetycji.
Ustalenie źródła przychodów uzyskanych z tytułu udzielania korepetycji.
W pierwszej kolejności należy ustalić źródło przychodów. Jeżeli korepetycje są udzielane w ramach działalności gospodarczej, trzeba jeszcze wybrać właściwą formę opodatkowania
Przychody Wnioskodawcy uzyskane z tytułu udzielania korepetycji stanowią – w myśl art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. Wnioskodawca jest uprawniona do zastosowania 20% kosztów uzyskania przychodu. W przypadku, gdy Wnioskodawca poniesie koszty w wysokości wyższej niż wynikające
zwolnienie z opodatkowania podatkiem VAT usług szkoleniowych nauczycieli z zakresu wizerunku i przekazu w mediach, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania do pracy zdalnej