Kolejne dane potwierdzają skuteczność działań fiskusa
Maleje liczba postępowań podatkowych wszczynanych po zakończonych kontrolach w zakresie VAT. Rośnie za to liczba samych kontroli w zakresie tego podatku i wpłat pokontrolnych
Maleje liczba postępowań podatkowych wszczynanych po zakończonych kontrolach w zakresie VAT. Rośnie za to liczba samych kontroli w zakresie tego podatku i wpłat pokontrolnych
Wstęp Istotnym elementem prowadzenia każdej działalności gospodarczej jest strategia podatkowa, to, jakie podatki i w jakiej wysokości przedsiębiorca płaci, oraz czy jest to optymalne, biorąc pod uwagę zarówno przedmiot jego działalności, jak i aktualnie obowiązujące przepisy podatkowe. Każdy przedsiębiorca, niezależnie od wielkości prowadzonej działalności gospodarczej, zastanawia się, co zrobić,
Podatnik, który dostanie od szefa Krajowej Administracji Skarbowej ostrzeżenie przed podejrzanym kontrahentem, będzie mógł wnioskować o przeprowadzenie kontroli podatkowej w zakresie będącym przedmiotem tego ostrzeżenia
W tym roku płatnicy mają nieco więcej czasu na przekazanie do US m.in. PIT-11, PIT-R, PIT-4R i PIT-8AR, gdyż termin jest przesunięty na 1 lutego. Niestety mogą pojawiać się wątpliwości, gdzie należy je przesłać
W najbliższym czasie należy spodziewać się wzmożonej aktywności ze strony organów skarbowych - kontrolujących będą interesować nie tylko przeszłe rozliczenia podatkowe, ale również prawidłowe wydatkowanie wsparcia finansowego przyznanego w ramach kolejnych Tarcz Antykryzysowych. Kierunek, w którym zmierza fiskus wskazują również planowane zmiany legislacyjne, wymierzone w zwalczanie transakcji i operacji
Mimo pandemii COVID-19 służby fiskalne nie odpuszczają przedsiębiorcom i wnikliwie weryfikują ich rozliczenia podatkowe. Niejedna firma musiała zmierzyć się z fiskusem walcząc o zwrot VAT w toku długotrwałego postępowania przed organami i sądami administracyjnymi. Ułatwienia podatkowe zaproponowane firmom w związku z epidemią koronawirusa, jak również spełnienie nowych wymogów, wprowadzonych jeszcze
Tarcza 1.0 wprowadziła wiele rozwiązań dotyczących m.in. zawieszenia czy wydłużenia terminów na spełnienie formalności przez podatników. Regulacje te odnoszą się nie tylko do podatników, ale również do organów podatkowych, które także otrzymały więcej czasu na dokonanie określonych czynności urzędowych. Jednak przepisy tarczy 3.0 uchylają większość tych rozwiązań, mimo że stan epidemii nadal obowiązuje
Nie sprawdziły się początkowe zapowiedzi resortu finansów dotyczące zawieszenia w okresie epidemii czynności kontrolnych prowadzonych wobec podatników. Obok problemów z płynnością finansową, a w perspektywie koniecznością zwolnień pracowników i likwidacją działalności, przedsiębiorcy w dalszym ciągu będą konfrontować się zatem z urzędnikami. Muszą zadbać o prawidłowość rozliczeń, jak również bacznie
W Ministerstwie Finansów został opracowany plan działań zmierzających do poprawy przestrzegania przepisów podatkowych oraz zwiększenia efektywności administracji podatkowej. Realizacja tych działań w większości przypadków zmierza do poprawy ściągalności podatków i zwiększenia tym samym wpływów budżetowych. Wśród proponowanych działań znalazły się takie, które ułatwią życie podatnikom, np. ryczałtowe
Rząd przyjął projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej. Według założeń projektodawców ma on się przyczynić do uproszczenia i unowocześnienia procedur podatkowych oraz uszczelnienia systemu poboru podatków. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2016 r.
Czy właściwe jest stosowanie przez urząd skarbowy procedury postępowania wyjaśniającego, skoro na podstawie protokołu kontroli można określić prawdziwą kwotę do zwrotu podatku VAT? W postępowaniu kontrolnym urząd zakwestionował prawidłowość odliczenia dwóch faktur VAT na kwotę 568,75 zł. Faktury te zostały odliczone miesiąc przed miesiącem, za który została złożona deklaracja VAT-7 z wykazaną kwotą
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych 2-17.12.2010 r.
MF przygotowało projekt zmian w Ordynacji podatkowej. Dzięki planowanej nowelizacji podatnicy zyskają możliwość ustanawiania pełnomocnika ogólnego do reprezentacji we wszystkich rodzajach spraw i procedur. Odpadnie im zatem uciążliwy (i kosztowny) obowiązek składania dokumentu pełnomocnictwa do akt każdej poszczególnej sprawy podatkowej. Pozostałych planowanych zmian nie można już jednoznacznie pozytywnie
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez podmiot niezarejestrowany jako podatnik VAT.