Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 4 czerwca 2024 r., Szef Krajowej Administracji Skarbowej, sygn. DOP3.8222.145.2023.CNRU
Sposób opodatkowania wynagrodzenia wypłaconego delegatom banku.
Sposób opodatkowania wynagrodzenia wypłaconego delegatom banku.
Czy posiadanie przez Wnioskodawcę udziałów członkowskich w Banku Spółdzielczym, wyłącza – w świetle art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT- możliwość korzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek (tzw. CIT estoński)?
Czy w przedstawionym stanie faktycznym okoliczność, że Wnioskodawca posiada Udziały członkowskie w Banku Spółdzielczym nie stanowi jednej z przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT, a tym samym Spółka jest uprawniona do skorzystania z opodatkowania Estońskim CIT.
Czy fakt posiadania przez Wnioskodawcę udziałów członkowskich w Banku Spółdzielczym, wyłącza - świetle art. 28j ust. 1 pkt 5 u.p.d.o.p - możliwość korzystania przez niego z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek.
czy: 1. Bank prawidłowo określił przychody osiągnięte w roku 2020 i 2021 przy ustalaniu statusu „małego podatnika” pomijając wartości nominalne przy zakupie i wykupie bonów pieniężnych oraz pomijając wartości nominalne przy zakupie obligacji skarbowych, obligacji P, obligacji B i sprzedaży obligacji skarbowych, 2. przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien z przychodów ze sprzedaży w
Określenie wartości przychodu ze sprzedaży przy określaniu statusu małego podatnika.
Określenie wartości przychodu ze sprzedaży przy określaniu statusu małego podatnika.
Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2021 status „małego podatnika" i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować 9% stawkę podatku, • Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika
w zakresie ustalenia, czy: • Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych, tj. bony pieniężne NBP, obligacje (...), obligacje skarbowe państwa oraz transakcje związane z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego, przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych oraz przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji przy wyliczaniu
czy Bank Spółdzielczy – Wnioskodawca (bank przejmujący) prawidłowo postąpi sporządzając Zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych (CIT-8) oraz dokonując łącznego rozliczenia dla banków przejmowanych za okres od dnia następującego po dniu połączenia, tj. dnia 1 lipca 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. oraz dla Wnioskodawcy za
zwolnienie od podatku VAT sprzedaży prawa użytkowania wieczystego zabudowanej nieruchomości
czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami,
brak zwolnienia od podatku VAT czynności wykonywanych przez Bank
Możliwość dokonaniu zaliczenia - poprzez dokonanie odpowiednich korekt zeznań podatkowych za lata 2012 i 2013 - do kosztów uzyskania przychodów utworzonych rezerw w zakresie kredytów objętych umowami (). W konsekwencji Bank będzie uprawniony do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów straty ze zbycia funduszowi sekurytyzacyjnemu wierzytelności z tytułu powyższych kredytów, stanowiącej różnicę pomiędzy
Sukcesja podatkowa w związku z przejęciem przez bank spółdzielczej kasy (spółdzielni) na podstawie decyzji wydanej przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z art. 74c ust. 4 ustawy o SKOK.
1) Czy Wnioskodawca jako płatnik od zaliczonego w ciężar kosztów oprocentowania wkładów pieniężnych członków zobowiązany jest do poboru zaliczek w wysokości 18% na podatek dochodowy od osób fizycznych? 2) Czy zwrot wkładów w wartości nominalnej jest wolny od podatku dochodowego od osób fizycznych?
Czy poniesione na rzecz Rady Nadzorczej wydatki takie jak zakup kawy, herbaty, soków, wody, słodyczy, ciast, innych artykułów spożywczych, z których przygotowywane są drobne poczęstunki (najczęściej kanapki), które podawane są na posiedzeniach Rady Nadzorczej, Bank może uznać za koszty uzyskania przychodów na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy umorzenie przez Bank odsetek naliczonych (zarówno umownych naliczanych od pobranego kapitału jak i karnych określonych w umowie na wypadek opóźnienia w spłacie wymagalnego zobowiązania) stanowi dla dłużnika na rzecz którego ma nastąpić przychód w rozumieniu podatku dochodowego od osób prawnych (w przypadku osoby prawnej) lub podatku dochodowego od osób fizycznych (w przypadku osoby fizycznej),
Czy za moment zaliczenia zysku do fundusz własnych banku spółdzielczego przyjąć należy datę zweryfikowania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, czy też datę podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie o podziale nadwyżki bilansowej?
Bank Spółdzielczy wnioskiem z dnia 12 marca 2007 r. - L.dz. 277/2007, (data wpływu do tut. Urzędu 16.03.2007 r.) - w związku z zamiarem skorzystania z pomocy de minimis w ramach ulgi podatkowej na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz ustawy o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Nr
Bank Spółdzielczy wnioskiem z dnia 12 marca 2007 r. - L.dz. 277/2007, (data wpływu do tut. Urzędu 16.03.2007 r.) - w związku z zamiarem skorzystania z pomocy de minimis w ramach ulgi podatkowej na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz ustawy o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Nr
Bank Spółdzielczy wnioskiem z dnia 12 marca 2007 r. - L.dz. 277/2007, (data wpływu do tut. Urzędu 16.03.2007 r.) - w związku z zamiarem skorzystania z pomocy de minimis w ramach ulgi podatkowej na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz ustawy o Narodowym Banku Polskim (Dz. U. Nr