Prasa samorządowa do regulacji
W zakresie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z tytułu wykonania przez Wnioskodawcę usługi opisanej we wniosku.
Czy koszty, które zostaną poniesione w związku z procesem prywatyzacji Spółki, finansowane z bieżących środków obrotowych, będą stanowiły koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm., dalej: ustawa o pdop)? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2) - W jakiej dacie Spółce będzie przysługiwało
Wydatki polegające na przekazaniu próbek towarów, testerów i materiałów reklamowych stanowią koszt podatkowy jako koszty pośrednie zgodnie z art. 15 ust 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Działania polegające na przekazaniu pojedynczych egzemplarzy pełnowartościowych towarów do redakcji gazet i czasopism oraz innych mediów kierowane są do wyselekcjonowanego grona odbiorców. Należy stwierdzić
Czy działania Spółki polegające na nieodpłatnym przekazywaniu egzemplarzy tytułów prasowych (wydawanych przez Spółkę) do bibliotek i klubów czytelnika podlega opodatkowaniu VAT? Czy działania Spółki polegające na nieodpłatnym przekazywaniu opisanych w stanie faktycznym towarów (nagród) w konkursach podlega opodatkowaniu VAT? W przypadku uznania stanowiska Spółki w odniesieniu do pytania nr 2 za nieprawidłowe
Jaki jest moment powstania przychodu podatkowego z tytułu otrzymanych przez I. S.A. wpłat (zaliczek) na prenumeratę prasy?
Organ błędnie uznał, że prenumerata nie jest objęta zakresem art. 12 ust. 4 pkt 1 updop oraz, że do prenumeraty należy zastosować przepisy art. 12 ust. 3a, 3c, 3d i 3e updop regulujące datę powstania przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej. Skarżącą zasadnie podnosiła w skardze, że skoro kwoty otrzymane lub należne z tytułu prenumeraty nie stanowią przychodu z działalności gospodarczej
Jaki jest moment powstania przychodu podatkowego z tytułu otrzymanych przez SPÓŁKA zaliczek na prenumeratę prasy?
Czy wartość otrzymanych przez uczestników konkursu nagród stanowi przychód z innych źródeł, w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlega opodatkowaniu według 10% stawki określonej w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku przekroczenia kwoty wolnej wymienionej w art. 21 ust. 1 pkt 68?
Czy nieodpłatnie przekazane egzemplarze gazety mozna uznać za próbki?
Czy zakup literatury związanej z podatkami (gazety, książki) może być traktowany jako zakup materiału biurowego i może być udokumentowany paragonem zgodnie z § 14 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26.08.2003 r.?
Czy koszt zakupu badań marketingowych oraz zakupu usług kreacji reklamy należy rozliczyć jednorazowo w dacie poniesienia, czy rozliczyć w kolejnym roku podatkowym, w którym nastąpi emisja przygotowanej na podstawie badań reklamy i promocji? Jeśli koszty te należy rozliczyć w przyszłym roku, to czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy rozliczać 12 miesięcy?
Czy prawidłowe jest w moim przypadku obliczanie podatku zryczałtowanego przy sprzedaży prasy w/g stawki 8,5% ryczałtu od uzyskanej prowizji, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. h ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.