Kultura odpowiedzialności
Członek zarządu spółki kapitałowej, który nie działa we własnym imieniu i na własny rachunek oraz nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego ze świadczonymi usługami, nie prowadzi samodzielnej działalności gospodarczej, a więc nie płaci VAT od swojego wynagrodzenia – orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE
Mamy osobę zatrudnioną na kontrakcie menedżerskim. W związku z tym liczymy jej koszty w wysokości 250 zł miesięcznie. W jednym z miesięcy osoba ta zarobiła tylko 100 zł. Co w takim przypadku zrobić z kosztami?
Menedżer na kontrakcie negocjuje z firmą opłacenie mu studiów MBA. Czy takie świadczenie dla osoby na kontrakcie menedżerskim należy potraktować jako jej przychód?
Czy należy opłacać składkę na ubezpieczenie zdrowotne od wypłat za wykonywanie umowy menedżerskiej oraz od wynagrodzenia za udział w posiedzeniach rad nadzorczych i zarządów spółek prawa handlowego?
Program opcji na akcje polega na możliwości zakupu akcji spółki za określoną cenę. Cena nabycia określana jest w momencie wprowadzania programu, na ogół po obowiązującej w danym czasie cenie rynkowej. Prawo do nabycia akcji przysługuje pracownikowi dopiero po upływie ustalonego, najczęściej kilkuletniego, okresu (zwykle nie więcej niż po 5 latach).
Na co powinien zwrócić uwagę menedżer planując inwestycje? Jakich błędów powinien uniknąć?
Pakiet medyczny, telefon i samochód służbowy to dzisiaj standardowe benefity dla menedżera. Jak więc zachęcić dobrego specjalistę do pozostania w firmie? Czy da się efektywnie podnieść wynagrodzenie netto pracownika bez ponoszenia przy tym dodatkowych kosztów? Odpowiedzią może być planowanie podatkowe.
Po 1 stycznia 2003 r. czynności wykonywane w ramach kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze zostały wyłączone z działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych. Czy w związku z tym wyłączeniem należy konsekwentnie przyjąć, że wyłączona jest także możliwość rozliczania się menedżerów z podatku VAT poprzez wystawianie i przyjmowanie przez nich
Menedżer, któremu spółka przyznała prawo do otrzymania w przyszłości dodatkowego wynagrodzenia pieniężnego pod warunkiem osiągnięcia przez spółkę określonego zysku, uzyskuje przychód z kapitałów pieniężnych podlegający opodatkowaniu stawką 19%. Przychód ten powstanie w momencie realizacji tego prawa. Takie stanowisko zaprezentował Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej, której
Zasady wynagradzania menedżerów w spółkach z udziałem Skarbu Państwa od 9 września 2016 r. ustala uchwała walnego zgromadzenia lub zgromadzenia wspólników takich spółek. Zgodnie z nowymi zasadami wynagrodzenie całkowite członka organu zarządzającego składa się z określonej kwotowo części stałej, stanowiącej wynagrodzenie miesięczne podstawowe, oraz części zmiennej, będącej wynagrodzeniem uzupełniającym
Nie prowadzi działalności podlegającej VAT menedżer, któremu firma udostępnia swoją infrastrukturę (np. pomieszczenie biurowe, telefon, komputer), jego wynagrodzenie ma charakter przynajmniej w części stały, a z umowy nie wynika jego odpowiedzialność wobec osób trzecich. Odpowiedzialność na podstawie przepisów innych ustaw, np. Kodeksu spółek handlowych, nie powoduje, że możemy mówić o jego odpowiedzialności
Minister Finansów wydał interpretację ogólną w sprawie opodatkowania VAT członków zarządów spółek państwowych i samorządowych zatrudnianych na podstawie umów cywilnoprawnych (kontraktów menedżerskich, umów o zarządzanie itp.). Dla celów podatku dochodowego przychody uzyskiwane z tych umów są zaliczane do kategorii przychodów z działalności wykonywanej osobiście. Istniały jednak wątpliwości, czy osoby
Określenie zasad opodatkowania świadczeń realizowanych na podstawie kontraktów menedżerskich z punktu widzenia przepisów ustawy o VAT wymaga rozstrzygnięcia, czy czynności menedżera mogą być uznane za samodzielnie wykonywaną działalność gospodarczą. Konieczne jest więc ustalenie, czy treść zawartego kontraktu menedżerskiego tworzy stosunek prawny właściwy dla umów o pracę, a w konsekwencji pozostaje
Jeden z menedżerów, który nie jest pracownikiem spółki, został przez nią skierowany do zarządzania nowo powstałym oddziałem w innym mieście. Spółka wynajęła mu tam mieszkanie. Czy wydatek taki może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodu?