Święta w firmie a VAT
Okres przedświąteczny wiąże się w przypadku wielu podatników z różnymi świątecznymi zakupami, jak również ze świątecznymi świadczeniami. Wiele tych świadczeń i zakupów należy rozliczyć w VAT.
Okres przedświąteczny wiąże się w przypadku wielu podatników z różnymi świątecznymi zakupami, jak również ze świątecznymi świadczeniami. Wiele tych świadczeń i zakupów należy rozliczyć w VAT.
18 sierpnia br. został opublikowany projekt ustawy zmieniającej ustawę o VAT oraz Prawo bankowe. Wprowadza on zapowiadane przez MF zmiany tzw. slim VAT. Z projektu wynika, że większość zmian będzie obowiązywało od 1 stycznia 2021 r., z wyjątkiem zmian dotyczących elektronicznego obiegu dokumentów TAX FREE, które będą obowiązywały od 2022 r. Projekt trafił do konsultacji. MF zachęca do zgłaszania uwag
W obrocie gospodarczym nie do rzadkości należy sytuacja, w której produkt jest sprzedawany razem z opakowaniem. Brak opakowania może prowadzić np. do utrudnień w transporcie towaru lub do zanieczyszczenia, a nawet uszkodzenia tego towaru. Opakowanie pełni w tym przypadku głównie funkcję ochronną. Dlatego zapakowanie towaru jest niezbędne przede wszystkim dla zapewnienia prawidłowego przebiegu dostawy
W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz zysków. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, jest np. przyznanie rabatu towarowego, rabatu pośredniego, skonta, premii pieniężnej czy nagrody wydanej
Gdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą przekazuje nieodpłatnie towary lub świadczy usługi, zawsze musi ustalić, czy trzeba naliczyć VAT oraz co z podatkiem naliczonym. W wielu sytuacjach nie trzeba płacić VAT od darowizny. Tak będzie w przypadku darowizn przedsiębiorstwa, gospodarstwa czy pieniędzy.
Przekazanie kontrahentowi prezentu jest niewątpliwie działaniem marketingowym i bardzo rozpowszechnioną formą budowania pozytywnych relacji z kontrahentami. Prezenty pomagają w nawiązaniu kontaktów biznesowych, a także w zbudowaniu i utrzymaniu pozytywnych relacji handlowych z kontrahentami. W artykule znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące skutków podatkowych obdarowywania