Przyznanie dodatku specjalnego za trudne warunki pracy
Uznanie Rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz Gminy usługi i włączenie jej do podstawy opodatkowania, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z kosztami bezpośrednimi dotyczącymi powierzonego zadania, brak obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy oraz obowiązek naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci dopłat do kapitału
W części miast mieszkańcy musieli w tym roku głębiej sięgnąć do kieszeni, żeby zapłacić za bilety komunikacji miejskiej. Samorządy i eksperci wskazują, że skala podwyżek i tak jest niska, biorąc pod uwagę galopującą inflację
13 października 2022 r. wchodzą w życie obszerne zmiany kodeksu spółek handlowych, wprowadzone ustawą z 9 lutego 2022 r. o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 807; ost.zm. Dz.U. z 2022 r. poz. 1561). Wśród nich są m.in. istotne modyfikacje w przepisach regulujących działalność rad nadzorczych w spółkach kapitałowych. Dotyczą one również spółek komunalnych
Samorządy chcą urealnienia stawek za wodę i nie wykluczają działań osłonowych dla mieszkańców. Rząd wprawdzie zachęca gminy do dopłat, ale jednocześnie blokuje podwyżki taryf
Od prawie siedmiu lat Polska nie realizuje swoich traktatowych zobowiązań dotyczących postępowania z nieczystościami ciekłymi. W wielu miejscowościach nadal nie ma sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków. Nieczystości, zanim trafią do wód czy na pola, nie są właściwie oczyszczane, co zagraża środowisku. Nie ma też regularnej kontroli nad indywidualnymi szambami. Za te wieloletnie zaniedbania Polsce
W październiku 2022 r. wejdą w życie zmiany, na które będą musiały zareagować jednostki samorządu terytorialnego, wspólnicy i akcjonariusze. Wprowadzą one niepotrzebny chaos w obrocie gospodarczym
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wskazanych we wniosku wydatków w związku z realizacją przez Spółkę zadań własnych gminy
w zakresie: Czy koszty, tj. koszty bezpośrednie zadań powierzonych oraz koszty Zarządu ponoszone przez Spółkę w związku z wykonywaniem zadań własnych Gminy (jedynego wspólnika), niemające pokrycia w przychodach Spółki (dopłaty nie są przychodem podatkowym) z tytułu realizacji powierzonych zadań będą stanowić koszty uzyskania przychodów?
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków związanych z wykonywaniem przez Wnioskodawcę usług publicznych oraz możliwość proporcjonalnego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę ze środków własnych na rozbudowę spalarni.
Podleganie opodatkowaniu realizowanych przez Wnioskodawcę (za pośrednictwem Zakładu) odpłatnych transakcji zewnętrznych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję wyliczoną dla Zakładu.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej środków trwałych w części dotyczącej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawych sfinansowanych ze środków własnych przekształcanego zakładu budżetowego oraz w części dotyczącej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawych sfinansowanych, które zakład budżetowy otrzymał od gminy w trwały zarząd.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych stanowiących mienie przekształcanego zakładu budżetowego.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych.
Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ..., a tym samym ma prawo do skorygowania nieodliczonego podatku VAT poprzez dokonanie korekty kwoty podatku naliczonego na zasadach wynikających z powołanych przepisów art. 91 ust. 1-3 w związku z art. 91 ust. 7 i 8 ustawy o VAT.
w zakresie ustalenia czy Spółka ma prawo w 2009 r. do tzw. przyśpieszonej amortyzacji o której mowa w art. 16k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia czy Spółka ma prawo w 2009 r. do tzw. przyśpieszonej amortyzacji o której mowa w art. 16k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie ustalenia, czy Spółka jest obowiązana kontynuować odpisy amortyzacyjne na takich zasadach jakie stosował zakład budżetowy
w zakresie ustalenia, czy środki trwałe, o wartości początkowej do 3.500 zł mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w miesiącu oddania ich do używania przez Spółkę
Czy zawiązana przez Gminę Spółka kapitałowa będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne od środków trwałych przekazanych przez Zakład Budżetowy do Gminy jeszcze przed przekształceniem tego Zakładu w Spółkę i tym samym wyłączonych z ewidencji środków trwałych Zakładu, a które w przyszłości zostaną wniesione jako aport do Spółki?
Czy przekształcenie Zakładu budżetowego w spółkę z o.o. na podstawie art. 22 i 23 ustawy o gospodarce komunalnej oraz art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych prowadzi do pełnej sukcesji podatkowej i w związku z tym, zastosowanie znajdą przepisy art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?