Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2014, sygn. ITPB3/423-358/14/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-358/14/PS

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 sierpnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych:

  • jest prawidłowe w części dotyczącej możliwości zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 63 lit. d ustawy;
  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej możliwości zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów pełnej wartości odpisów amortyzacyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Na podstawie art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej oraz uchwały Rady Miasta, Prezydent Miasta dokonał likwidacji samorządowego zakładu budżetowego (dalej: Ośrodek) w celu przekształcenia w jednoosobową spółkę z ograniczona, odpowiedzialnością (dalej: Spółka).

Spółka kontynuuje działalność Ośrodka z zakresu kultury fizycznej oraz zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty, obejmującą sprawy budowy, utrzymania i obsługi obiektu sportowego pod nazwą "S". Szczegółowy przedmiot działalności Spółki został określony w jej akcie założycielskim. Spółka kontynuuje działalność Ośrodka, w szczególności poprzez realizację celu publicznego z zakresu dostępu do urządzeń sportowych w celu poprawy warunków uprawiania sportu na terenie Gminy oraz zwiększeniu dostępności do działalności sportowej. Pokrycie udziałów w kapitale zakładowym Spółki nastąpiło wkładami niepieniężnymi w postaci mienia pozostałego po likwidacji Ośrodka. Składniki mienia likwidowanego Ośrodka stały się majątkiem Spółki. Prawo trwałego zarządu gruntami służące Ośrodkowi stało się prawem użytkowania wieczystego Spółki. Spółka na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki związane z działalnością zlikwidowanego Ośrodka. Zgodnie z art. 93 i 93a w związku z art. 93b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, Spółka wstąpiła we wszystkie unormowane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki zlikwidowanego zakładu budżetowego. Spółka przejęła należności i zobowiązania Ośrodka. Pracownicy Ośrodka stali się pracownikami Spółki w trybie art. 231 Kodeksu pracy. Jednym z zadań przejętych przez Spółkę po zlikwidowanym zakładzie budżetowym jest budowa stadionu miejskiego. W związku z tym, do Spółki wniesiono także nakłady poniesione przez zakład budżetowy na budowę obiektu (środki trwałe w budowie). Wartość wnoszonych środków była większa niż wartość nominalna objętych udziałów, pozostała wartość (agio) została przekazana na kapitał zapasowy. Wartość przekazana na kapitał zapasowy obejmuje między innymi całość nakładów poniesionych na budowę stadionu (środki trwałe w budowie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00