Interpretacja indywidualna z dnia 16 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.189.2024.2.RMA
Sposób rozliczenia udzielonych upustów z tytułu obniżenia zużycia energii elektrycznej przez odbiorców uprawnionych.
Sposób rozliczenia udzielonych upustów z tytułu obniżenia zużycia energii elektrycznej przez odbiorców uprawnionych.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w związku z Obniżką Należności, o której mowa w § 50b ust. 1 Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf, sposób rozliczenia dokonanej Obniżki Należności oraz możliwość dokumentowania Obniżki Należności za pomocą innego dokumentu niż faktura VAT (np.
Obniżenie podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w związku z obniżką należności, o której mowa w § 50b ust. 1 Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną.
Udzielenie bonifikat za: niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej, każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej, niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców skutkuje obniżeniem podstawy opodatkowania VAT oraz kwoty podatku należnego z tytułu realizowanych przez Państwa transakcji dostawy energii elektrycznej i świadczonych usług dystrybucji energii elektrycznej zgodnie
Czy udzielenie bonifikat za: - niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej, - każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej, - niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców skutkuje obniżeniem podstawy opodatkowania VAT i kwoty podatku należnego z tytułu realizowanych przez Spółkę transakcji sprzedaży energii elektrycznej i świadczonych usług dystrybucji energii elektrycznej
Prawo do obniżenia akcyzy należnej od napojów spirytusowych oraz prawo do wystąpienia z wnioskiem o zwrot akcyzy od energii elektrycznej, zużytej do wyprodukowania napojów spirytusowych w przypadku dokonania ich dostawy wewnątrzwspólnotowej bądź eksportu
braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
braku prawa do odliczenia VAT naliczonego i zwrotu podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.
brak obowiązku wydania osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej paragonów przy jednoczesnej wysyłce na ich rzecz faktur drogą mailową i archiwizacji paragonów fiskalnych w dokumentacji Spółki, prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz podatku należnego zgodnie z art. 29a ust. 13 w związku z art. 29a ust. 15 pkt 4 ustawy w przypadku zwrotu Urządzenia
Zwolnienie od akcyzy energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii, na podstawie decyzji potwierdzających umorzenie świadectw pochodzenia energii oraz okres stosowania wskazanego zwolnienia.
Brak prawa do obniżenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Możliwość obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu.
Możliwość częściowego obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w ramach realizacji projektu: Poprawa efektywności energetycznej (...) przy zastosowaniu prewspółczynnika oraz współczynnika liczonego dla Szkoły Podstawowej.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych, istnienia związku stosowanych stawek amortyzacyjnych z okresem ekonomicznej użyteczności środków trwałych, zaliczania odpisów amortyzacyjnych do kosztów uzyskania przychodów, zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów podatkowej wartości netto środków trwałych w momencie ich sprzedaży lub likwidacji, możliwości
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych dla nowych środków trwałych, możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych dla środków trwałych już wprowadzonych do ewidencji, możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych do dowolnej wysokości, istnienia związku stosowanych stawek amortyzacyjnych z okresem ekonomicznej użyteczności środków trwałych, możliwości
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych dla nowych środków trwałych, możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych dla środków trwałych już wprowadzonych do ewidencji, możliwości obniżenia stawek amortyzacyjnych do dowolnej wysokości, istnienia związku stosowanych stawek amortyzacyjnych z okresem ekonomicznej użyteczności środków trwałych, możliwości
Czy Nadleśnictwo, w przypadku sprzedaży emerytowi byłemu pracownikowi innej jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych lokalu mieszkalnego pustostanu, będzie zobowiązane do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od różnicy pomiędzy ceną rynkową tego lokalu, ustaloną przez rzeczoznawcę majątkowego a odpłatnością za ten lokal ustaloną dla tego emeryta, w wysokości określonej w art. 30 ust. 1 pkt
Czy Nadleśnictwo, w przypadku sprzedaży emerytowi byłemu pracownikowi Nadleśnictwa lokalu mieszkalnego pustostanu, wraz z przynależnym gruntem, będzie zobowiązane do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od różnicy pomiędzy ceną rynkową tego lokalu, ustaloną przez rzeczoznawcę majątkowego a odpłatnością za ten lokal ustaloną dla tego emeryta, w wysokości określonej w art. 30 ust. 1 pkt 4 ustawy
1)W jaki sposób ustalić przychód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, stanowiący różnicę między ceną rynkową nabytego lokalu a ceną zakupu:czy od ceny ofertowej, czy od wartości wyceny rzeczoznawcy? 2)Jakie obowiązki ciążą na Nadleśnictwie dokonującym sprzedaży, gdy nabywcą jest:pracownik Nadleśnictwa zbywającego,były pracownik (emeryt) Nadleśnictwa zbywającego, jak też innych
Czy DPS jest podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu świadczonych usług pomocy społecznej (tj. nie ma zastosowania art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług) i czy jest zobowiązany wykazywać w deklaracji VAT-7 sprzedaż zwolnioną na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
Czy DPS prawidłowo ewidencjonuje sprzedaż usług pomocy społecznej, zwolnionych na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, przy zastosowaniu kasy rejestrującej, traktując zapłatę dokonywaną przez osobę fizyczną mieszkańca jako częściową i ewidencjonując na kasie zarówno wpływy na rachunek bankowy emerytury lub renty przekazywanej przez organ w imieniu
Czy zestawienie zwrotów nadpłat z tytułu odpłatności za pobyt dokonanych na konto depozytowe mieszkańców (lub upoważnionego organu emerytalno-rentowego) można uznać za ewidencję nienaruszającą przepisów Rozdziału 2 (sposobu prowadzenia przez podatników ewidencji oraz warunków używania kas rejestrujących) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 roku w sprawie kas rejestrujących, ani innych
Sposób oznaczania sprzedawanych towarów na paragonach fiskalnych. Możliwości pomniejszenia obrotu zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej, o kwotę zwrotu z tytułu uznanej reklamacji bez przedstawienia przez nabywcę oryginału paragonu.