Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.355.2023.3.MN
Brak konieczności ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej opisanej we wniosku sprzedaży.
Brak konieczności ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej opisanej we wniosku sprzedaży.
obowiązek ewidencjonowania świadczonych usług wstępu na teren siłowni za pomocą kasy fiskalnej on-line od 1 lipca 2021 r., -brak obowiązku ewidencjonowania świadczonych usług wynajmu siłowni za pomocą kasy fiskalnej on-line od 1 lipca 2021 r.
Wnioskodawca nie ma obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży za pomocą biletomatów biletów na przejazd autobusami komunikacji miejskiej na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, zgodnie z § 2 ust. 1 w związku z poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Wnioskodawca nie dokonuje sprzedaży usług, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia
1. Czy Wnioskodawca powinien dokonywać wpłaty z tytułu miesięcznego ryczałtu ewidencjonowanego od otrzymanych dopłat z Urzędu Marszałkowskiego do ustawowych ulgowych biletów miesięcznych? 2. Czy dopłata do biletów miesięcznych powinna stanowić przychód firmy i być wpisywana do ewidencji przychodów?
Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty wynagrodzeń, honorariów i innych świadczeń osobom realizującym Projekt Bliźniaczy.
Wnioskodawca nie będzie mieć obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej - uzyskanego z tytułu sprzedaży dokonywanej poprzez urządzenie typu biletomat - na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 40 załącznika do rozporządzenia.
Zwrot kosztów zakupu imiennego biletu sieciowego wypłacany przez Wnioskodawcę pracownikom socjalnym (..) stanowi w całości dla tych pracowników przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o PIT.
Z uwagi na brak siedziby i stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, Wnioskodawca nie ma obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy użyciu kasy rejestrującej. W konsekwencji, Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia sprzedaży biletów na rzecz pasażerów na linię autobusową obsługiwaną na trasie łączącej Polskę z Niemcami, przy użyciu kasy rejestrującej
1) Czy zwrot kosztów pracownikom socjalnym otrzymującym ryczałt samochodowy za paliwo nie stanowi dla tych pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a zatem, czy Wnioskodawca jako płatnik nie będzie obowiązany do obliczenia, pobrania i odprowadzenia do właściwego urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy z wyżej wymienionego tytułu? 2) Czy zwrot
1)Czy zwrot kosztów pracownikom socjalnym otrzymującym ryczałt samochodowy za paliwo nie stanowi dla tych pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a zatem, czy Wnioskodawca jako płatnik nie będzie obowiązany do obliczenia, pobrania i odprowadzenia do właściwego urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy z wyżej wymienionego tytułu? 2)Czy zwrot
W zakresie skutków podatkowych zwrotu przez Wnioskodawcę kosztów biletu okresowego dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny.
W zakresie zwolnienia z obowiązku stosowania kas rejestrujących przy automatycznej sprzedaży biletów parkingowych.
Czy zwrot poniesionych kosztów przejazdów dla pracowników, którzy przemieszczają się publicznymi środkami komunikacji miejskiej w ramach wykonywania obowiązków służbowych wypłacany w formie ekwiwalentu, stanowi przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu?
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej sprzedaży biletów parkingowych przy użyciu automatu parkingowego bezobsługowego.
Czy prawidłowym jest fakt niewpisywania otrzymywanych kwot dopłat do ustawowych ulgowych biletów miesięcznych z Urzędu Marszałkowskiego do przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Zwolnienie z obowiązku wystawiania paragonów fiskalnych oraz faktur VAT w przypadku dokonywania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (transakcje typu B2C) za pośrednictwem systemu P..
zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji za pomocą kas rejestrujących sprzedaży dokonywanej przy użyciu biletomatów (poz. 38 załącznika do rozporządzenia)
zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej w odniesieniu do sprzedaży biletów wstępu prowadzonej przez internet
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej sprzedaży biletów parkingowych.
Ewidencjonowania sprzedaży biletów za przewóz osób komunikacją autobusową na terenie kraju
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestracyjnej sprzedaży biletów parkingowych.
W zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego o kwoty stanowiące koszt zakupu Biletów, które zwracane są Klientom w konsekwencji zwrotu Biletu lub zamiany Biletu na inny przez tych Klientów, na podstawie danych z systemu dokumentacji księgowo-finansowej Spółki.
Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2014 r. na podstawie § 2 pkt 1 w powiązaniu z poz. 37 załącznika do rozporządzenia z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Natomiast od 1 stycznia 2015 r. Wnioskodawca będzie mógł korzystać ze zwolnienia na podstawie § 2 pkt 1 w powiązaniu