Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość naniesienia znaków akcyzy oraz prawo do obniżenia kwoty akcyzy o wartość nowych znaków podatkowych.
Obowiązek oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy importowanych cygar.
Uznanie butelki plastikowej za typowe opakowanie jednostkowe płynu do e-papierosów oraz oznaczanie banderolami
Prawidłowość sposobów oznaczania opakowań jednostkowych płynu do papierosów elektronicznych znakami akcyzy
oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy i prawo do obniżenia kwoty akcyzy należnej o akcyzę zapłaconą i wartość podatkowych znaków akcyzy naniesionych na opakowania
Oznaczanie papierosów znakami akcyzy
Oznaczanie papierosów znakami akcyzy
opodatkowanie suszu tytoniowego wykorzystywanego do badań laboratoryjnych
Od 20 maja 2019 r. działa unijny system popularnie nazywany „Track & Trace”. Jego rolą jest zwalczanie nielegalnego handlu wyrobami tytoniowymi. Nakłada on na producentów, importerów i dystrybutorów m.in. obowiązek rejestracji w systemie i oznaczania niepowtarzalnymi identyfikatorami papierosów i tytoniu do samodzielnego skręcania papierosów. Tylko takie wyroby mogą być przedmiotem sprzedaży. Przewidziano
Zdaniem Ministra Finansów nieprawidłowe jest stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, który uznał stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe, wskazując, że kolejna banderola podatkowa na wyroby tytoniowe zostanie nałożona w analogiczny sposób jak banderole legalizacyjne zgodnie z załącznikiem nr 4 do Dz. U. z dnia 23 stycznia 2015 r. poz. 129.
Banderolowanie opakowań zawierających 200 sztuk papierosów
Należało uznać za nieprawidłowe stanowisko Wnioskodawcy oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, zgodnie z którym wyroby, które w chwili importu na terytorium RP spełniały definicję cygar w świetle art. 98 ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., i za które uiszczono podatek akcyzowy w należnej wysokości, mogą być legalnie wprowadzone do obrotu na terytorium RP bez konieczności
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt założeń do ustawy zmieniającej ustawę o podatku akcyzowym. Projekt przewiduje uproszczenie zasad rozliczania akcyzy, wprowadza wiele ułatwień dla przedsiębiorców. Zmiany mają obowiązywać od 30 czerwca 2015 r.
sposób nanoszenia legalizacyjnych znaków akcyzy na wyroby tytoniowe
Pomimo faktu, iż wyroby tytoniowe są oznaczone dwiema banderolami podatkowymi z nadrukowanym rokiem kalendarzowym odpowiadającym rokowi wyprodukowania, które zabezpieczają opakowanie przed otworzeniem bez naruszenia banderoli, Spółka powinna nanieść dwie banderole podatkowe z nadrukowanym rokiem kalendarzowym zgodnym z rokiem wyprowadzenia ze składu podatkowego.
Oznaczanie wyrobów tytoniowych znakami akcyzy
Możliwość wprowadzenia do obrotu wyrobów tytoniowych oraz obowiązek naniesienia na nie znaków akcyzy
Czy przedmiotowe wyroby tytoniowe wykorzystywane do testów produkowanych przez firmę maszyn mogą korzystać ze zwolnienia z akcyzy zgodnie z paragrafem 18 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 32, poz. 228)?