Interpretacja indywidualna z dnia 9 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.316.2024.2.AKS
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku złożenia deklaracji VAT-26 oraz jej aktualizacji.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku złożenia deklaracji VAT-26 oraz jej aktualizacji.
Obowiązek złożenia deklaracji VAT-26 oraz jej aktualizacji.
Brak prawa do aktualizacji druku VAT-R i do wyboru zwolnienia od podatku od towarów i usług od 7 lutego 2024 r.
Możliwość złożenia zgłoszenia aktualizacyjnego VAT-R oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem jachtu.
Prawo do rejestracji jako podatnik VAT czynny z datą faktycznego rozpoczęcia działalności, tj. od 1 grudnia 2023 r. oraz zachowania prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z działalnością opodatkowaną podatkiem VAT za miesiąc grudzień 2023 r. i styczeń 2024 r.
Czy Spółka jest transparentna podatkowo i w związku z tym nie jest zobowiązana do rozliczania podatku dochodowego od swoich przychodów.
Brak konieczności złożenia formularza aktualizującego NIP-7
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie i remont lokalu niemieszkalnego przed datą rozpoczęcia działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, i w związku z tym Wnioskodawca ma prawo do złożenia aktualizacji (korekty) zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R oraz ma prawo do złożenia plików JPK_VAT z deklaracją podatkową.
Do końca roku podatnicy mają czas, aby poznać zasady funkcjonowania wykazu podatników VAT, sposób wyszukiwania danych o swoich kontrahentach, jak również zweryfikować aktualność swoich danych i sprawdzić, czy ich rachunki widnieją w wykazie. Od 1 stycznia 2020 r. zapłata na rachunek spoza wykazu wiąże się z negatywnymi konsekwencjami w podatku dochodowym i odpowiedzialnością solidarną w VAT.
Od 1 listopada 2019 r. preparaty smarowe zostały objęte podstawową stawką akcyzy (1180 zł za 1000 litrów). Dotychczas korzystały one ze stawki zerowej. Wprowadzenie podstawowej stawki nie oznacza automatycznie, że trzeba będzie płacić akcyzę. Ustawodawca przewidział bowiem różnorodne zwolnienia dla preparatów smarowych. Ponadto dla wyrobów nabytych do 31 października, a sprzedawanych od 1 listopada
Czy Spółka ma obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej za 2017 r. oraz lata następne, w zakresie analizy danych porównawczych, o której mowa w art. 9a ust. 2b pkt 2 Ustawy CIT, w odniesieniu do transakcji pożyczek udzielonych Spółce przez Prezesa Zarządu przed dniem 1 stycznia 2017 r.?
Zmiana stawek VAT dla większości przedsiębiorców oznacza wewnętrzną rewolucję. Nowelizacja ustawy będzie nas kosztować więcej, niż to z pozoru wygląda.
Na podatnikach wykorzystujących wyłącznie do działalności gospodarczej pojazdy samochodowe, dla których są obowiązani prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, ciąży obowiązek złożenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o tych pojazdach na formularzu VAT-26. Powstaje pytanie, kiedy jednak taką informację należy aktualizować?
Od 1 lipca 2018 r. podatnicy będą mogli stosować mechanizm podzielonej płatności (split payment). Do rachunku rozliczeniowego podatnikom zostanie otworzony rachunek VAT. Przepisy ustawy o NIP nie zwalniają wprost podatników z obowiązku zgłoszenia tego rachunku do urzędu skarbowego. Zdaniem MF podatnicy nie będą mieli obowiązku zgłaszania rachunków VAT do urzędu skarbowego.
Ustawa o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego zainicjowała w całym kraju proces zmiany nazw ulic. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność pod adresem, który został w ten sposób zmieniony, mają obowiązek aktualizacji swoich danych zarówno w urzędzie skarbowym, jak i w KRS albo CEIDG. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA księgowego
Przepisy prawa podatkowego dotyczące zasad ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie obowiązku wykazania w zgłoszeniu aktualizacyjnym NIP-2: budynku, w którym Wnioskodawca prowadzi działalność oświatową, biur projektowych oraz miejsc organizacji szkoleń odbywających się poza siedzibą Spółki.
Od początku roku urzędnicy wykreślili z rejestru VAT ponad 20 tys. podmiotów. Sytuacja ta jest spowodowana zmianami w przepisach VAT wprowadzonymi 1 stycznia 2017 r. Warto zdawać sobie sprawę, w jakich sytuacjach organ podatkowy może wykreślić podatnika z rejestru oraz co zrobić, aby tego uniknąć. Wykreślenie podatnika VAT czynnego z rejestru może bowiem spowodować problemy z rozliczeniem VAT zarówno
brak obowiązku złożenia w Urzędzie Skarbowym zgłoszenia identyfikacyjnego na druku NIP-7, obowiązek aktualizacji, w tym aktualizacji z powodu zmiany dowodu osobistego
Czy w świetle ustawy o zasadach ewidencjonowania i identyfikacji podatników i płatników, Wnioskodawca ma obowiązek dokonywania zgłoszenia aktualizacyjnego każdego miejsca, choćby na krótki okres, w którym jest wykonywana działalność, za każdym razem, gdy zmianie ulegnie dotychczasowy stan faktyczny?