Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.167.2024.2.AM
Rozpoznanie kosztów na potrzeby zwolnienia z z akcyzy na podstawie art. 31d ustawy o podatku akcyzowym.
Rozpoznanie kosztów na potrzeby zwolnienia z z akcyzy na podstawie art. 31d ustawy o podatku akcyzowym.
Spółka będzie posiadała na terytorium Polski zagraniczny zakład w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o podatku CIT oraz w rozumieniu art. 5 Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, a w konsekwencji będzie podlegała w Polsce obowiązkowi podatkowemu na gruncie CIT od dochodów osiąganych przez
Spółka posiada w Polsce zakład w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o CIT w zw. z art. 5 UPO. W konsekwencji na Spółce ciążą obowiązki podatkowe zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych.
Skutki podatkowe świadczenia usług na rzecz Sił Zbrojnych USA stacjonujących w Polsce oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przez amerykańskiego rezydenta podatkowego.
Prawo do odzyskania podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi w związku z realizacją inwestycji.
Uznania, że równowartość kosztów pracowniczych wymienionych w załączniku nr 3 do umowy, zwróconych Państwa Spółce przez Kontrahenta, stanowi/będzie stanowić wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, prawo do odliczenia podatku przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Skutki podatkowe udziału w europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych z siedzibą w Niemczech.
W zakresie uznania czy do celów CIT- 8ST miejsce świadczenia pracy (adres zamieszkania pracownika) przez pracownika wykonującego pracę zdalną całkowitą można uznać za zakład (oddział) położony na obszarze jednostki samorządu terytorialnego innej niż jednostka samorządu terytorialnego właściwa dla siedziby podatnika i w związku z tym wykazać je w informacji CIT-8ST oraz załączniku CIT/A oraz czy do
Uznanie za podatnika podatku od towarów i usług dla wykonywanych czynności na rzecz Gminy oraz kwestii opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej rekompensaty.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem wycieczki z ZFŚS.
Dotyczy kwestii opodatkowania odpłatnych usług odprowadzania ścieków od Odbiorców zewnętrznych oraz prawa do pełnego odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
Do przekazanych przez Państwa darowizn pieniężnych nie ma zastosowania art. 38w ust. 2 oraz art. 38wa ust. 2 ustawy o CIT, ponieważ mówi on o „kosztach poniesionych z tytułu nieodpłatnego świadczenia”, a jak to zostało wskazane powyżej darowizny pieniężne nie mieszczą się we wskazanej kategorii nieodpłatnych świadczeń. Dokonując dodatkowo analizy na gruncie Kodeksu cywilnego wskazać należy, że w myśl
czy środki pieniężne przekazane przez S. na rachunek Oddziału S. stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT podlegający opodatkowaniu w Polsce, ‒ czy w związku z zasileniem Oddziału S. przez S. środkami pieniężnymi w 2021 r. Oddział S. uzyskał nieodpłatne świadczenie w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
Rozpoznanie czynności opodatkowanej w związku ze zwrotem kosztów przejęcia pracowników oraz sposobu dokumentowania tej czynności.
Braku obowiązku uwzględniania wartości pokrycia odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę w przychodach wykonanych zakładu budżetowego dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika, jeśli wartości te nie są przychodem w rozumieniu ustawy o finansach publicznych oraz braku obowiązku uwzględniania wartości dotacji celowych
Rezydencja podatkowa uchodźcy z Ukrainy korzystającego z „tymczasowej ochrony” i prowadzenie działalności na terytorium RP poprzez zakład.
Czy Spółka ma prawo do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych innych niż przekazane zakładowi w trwały zarząd, wniesionych przez Miasto na pokrycie kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w Spółkę, które zostały nabyte przez zakład ze środków pochodzących z dotacji przekazanej przez
Ustalenie, czy Wnioskodawca będzie posiadał zakład w Polsce w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 5 UPO, a w konsekwencji dojdzie do powstania obowiązku podatkowego po stronie Wnioskodawcy
Ustalenie, czy działalność gospodarcza Wnioskodawcy prowadzi do powstania w Polsce zagranicznego zakładu w myśl przepisów UPO, a w konsekwencji na Wnioskodawcy ciąży/będzie ciążył obowiązek podatkowy na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych
Opodatkowanie usług polegających na organizacji internetowych zakładów wzajemnych.
Określenie, czy środki pieniężne otrzymane przez Wnioskodawcę w związku ze zmniejszeniem udziału kapitałowego w Spółce osobowej będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu oraz w zakresie powstania przychodu w sytuacji otrzymania przez Wnioskodawcę środków pieniężnych w związku ze zmniejszeniem udziału kapitałowego w Spółce osobowej.
W zakresie określenia, czy środki pieniężne otrzymane przez Wnioskodawcę w związku ze zmniejszeniem udziału kapitałowego w Spółce osobowej będą podlegać opodatkowaniu w Polsce jako dochody położonego w Polsce zakładu oraz w zakresie powstania przychodu w sytuacji otrzymania przez Wnioskodawcę środków pieniężnych w związku ze zmniejszeniem udziału kapitałowego w Spółce osobowej.
ustalenie czy Spółka ma prawo do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych innych niż przekazane zakładowi w trwały zarząd, wniesionych przez Gminę na pokrycie kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w Spółkę, które zostały nabyte przez zakład ze środków pochodzących z dotacji przekazanej