Interpretacja indywidualna z dnia 12 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.130.2024.1.MN
Opodatkowanie wynagrodzenia zmiennego naliczanego w oparciu o zysk spółki.
Ustalenie, czy praca zdalna wykonana przez pracowników podczas pandemii COVID-19 oraz praca zdalna wykonana przez pracowników po pandemii COVID-19 powoduje niemożnośc korzystania z zwolnienia przedmiotowego z SSE
Możliwość zastosowania przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy podwyższonych kosztów uzyskania przychodu wynikających z art. 22 ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania naliczonego podatku VAT związanego z realizacją projektu.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zryczałtowanego ekwiwalentu na pokrycie kosztów dostosowania miejsca zamieszkania do świadczenia pracy zdalnej i zakupu materiałów potrzebnych do jej wykonywania.
Czy w tak przedstawionym stanie faktycznym na Spółce ciąży obowiązek składania formularza CIT-ST?
w zakresie braku obowiązku składania informacji CIT-ST wraz załącznikiem CIT-ST/A
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów kwalifikowanych objętych pomocą publiczną wydatków poniesionych na utworzenie nowych miejsc pracy po dniu uzyskania Zezwolenia, a które tymczasowo są używane przez Spółkę poza granicami specjalnej strefy ekonomicznej (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2).
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych w związku z ponoszeniem przez firmę kosztów noclegu pracowników.
Czy wartość świadczenia otrzymanego przez pracownika od Pracodawcy z tytułu organizowanego przez niego przewozu do i z miejsca pracy, o którym mowa w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy, w części finansowanej przez Pracodawcę, podlega zwolnieniu z opodatkowania przewidzianemu w art. 21 ust. 1 pkt 14a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a co za tym idzie, czy na podstawie art. 31 ww. ustawy
Obowiązek składania informacji w celu ustalenia dochodów z tytułu udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku składania informacji CIT-ST.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
a. Czy od wypłacanego pracownikom socjalnym ryczałtu z tytułu używania samochodu prywatnego do celów służbowych należy potrącać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?b. Czy od wypłacanego ryczałtu z tytułu używania samochodu prywatnego do celów służbowych kierownikowi Ośrodka, który nie jest zatrudniony na stanowisku pracownika socjalnego, należy potrącać zaliczkę na podatek dochodowy od
Czy w przedstawionym stanie faktycznym Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej powinien potrącać podatek dochodowy od osób fizycznych od ryczałtu za używanie własnego samochodu przez pracownika socjalnego, gdzie zgodnie z art. 121 ust. 3c ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej pracownikowi socjalnemu, do którego obowiązków należy świadczenie pracy socjalnej w środowisku, przysługuje zwrot kosztów
Czy pracodawca zgodnie z prawem pomniejsza o zaliczkę na podatek dochodowy kwotę zwrotu kosztów używania samochodu prywatnego do celów służbowych w przypadku pracownika socjalnego odbywającego jazdy lokalne?
Podatek dochodowz od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania informacji CIT-ST oraz CIT-ST/A.
Spółka wnosi o potwierdzenie, czy w powyższej sytuacji, gdy żaden z wydatków poniesionych w związku z tworzeniem nowych miejsc pracy nie jest sfinansowany bezpośrednio z otrzymanych dotacji, Spółka nie musi wykluczyć tych wydatków z kategorii kosztów uzyskania przychodów w oparciu o art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Spółka wnosi o potwierdzenie, czy w powyższej sytuacji, gdy żaden z wydatków poniesionych w związku z tworzeniem nowych miejsc pracy nie jest sfinansowany bezpośrednio z otrzymanych dotacji, Spółka nie musi wykluczyć tych wydatków z kategorii kosztów uzyskania przychodów w oparciu o art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Jaki jest sposób liczenia 183 dni w dwunastomiesięcznym okresie pobytu pracownika w Niemczech i jaki okres przerwy w jego pobycie w Niemczech powoduje, że rozpoczyna mu się liczenie na nowo 183 dni pobytu oraz nowego 12 miesięcznego okresu od którego jest uzależnione odprowadzanie podatku do urzędu skarbowego w Niemczech?
Czy i kiedy płatnik powinien zaprzestać naliczania i odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy w Polsce od wypłaconych wynagrodzeń pracownikowi oddelegowanemu do pracy w Niemczech ? Jaki jest sposób liczenia 183 dni w dwunastomiesięcznym okresie pobytu pracownika w Niemczech i jaki okres przerwy w jego pobycie w Niemczech powoduje, że rozpoczyna mu się liczenie na nowo 183 dni pobytu oraz nowego
Czy i kiedy płatnik powinien zaprzestać naliczania i odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy w Polsce od wypłaconych wynagrodzeń pracownikowi oddelegowanemu do pracy w Niemczech ? Jaki jest sposób liczenia 183 dni w dwunastomiesięcznym okresie pobytu pracownika w Niemczech i jaki okres przerwy w jego pobycie w Niemczech powoduje, że rozpoczyna mu się liczenie na nowo 183 dni pobytu oraz nowego