Interpretacja indywidualna z dnia 16 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.424.2024.2.PRM
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Możliwość zastosowania do sprzedaży platynowych sztabek, oraz platynowych monet procedury szczególnej VAT-marża w myśl art. 120 ust. 4 ustawy, a także prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towaru z uwagi na zmianę w określeniu podstawy opodatkowania.
Opodatkowanie Usług nr 1-7 świadczonych na rzecz zamawiających oraz prawo do odliczenia podatku VAT od nabywanych usług noclegowych wykorzystywanych do świadczenia Usług nr 1-7 na podstawie art. 86 ust. 1, art. 88 ust. 1 pkt lit. c) i art. 119 ust. 4 ustawy o VAT.
Zastosowanie jednej właściwej stawki podatku VAT dla organizacji Usług nr 1-7 oraz uznanie, że usługa noclegowa jest elementem składowym kompleksowych Usług nr 1-4.
Odsprzedaż wszystkich opisanych we wniosku ww. usług podlega opodatkowaniu zgodnie z zasadami procedury VAT-marża, o której mowa w art. 119 ustawy. W związku z tym miejsce świadczenia tych usług to miejsce, gdzie usługodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej (art. 28n ust. 1 ustawy) tj. w niniejszej sprawie jest to Polska.
Opodatkowanie organizacji wydarzeń/spotkań przez Wykonawców na rzecz Wnioskodawcy.
Opodatkowanie sprzedaży towarów używanych przy zastosowaniu procedury VAT-marża w sytuacji, gdy osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie wystawiają żadnych dokumentów potwierdzających daną sprzedaż.
Dotyczy opodatkowania sprzedaży towarów używanych przy zastosowaniu procedury VAT-marża.
Opodatkowanie sprzedaży towarów używanych przy zastosowaniu procedury VAT-marża.
Prawo do zastosowania procedury szczególnej VAT-marża, przy dostawie monet kolekcjonerskich uprzednio importowanych na terytorium innego państwa członkowskiego.
Dotyczy możliwości zastosowania szczególnej procedury opodatkowania marżą przy sprzedaży samochodów osobowych.
Należy stwierdzić, że w przedstawionych we wniosku okolicznościach, dostawa monet kolekcjonerskich podatnikom VAT w krajach UE uprzednio importowanych lub nabytych w procedurze VAT-marża, bądź nabytych na podstawie zasad odpowiadających regulacjom krajowym dotyczącymi VAT-marża będzie mogła korzystać z opodatkowania na zasadzie procedury VAT-marża na podstawie art. 120 ust. 4 i 5 ustawy.
Możliwość zastosowania szczególnej procedury (VAT-marża) dla sprzedaży przedmiotów kolekcjonerskich w postaci importowanych srebrnych monet.
Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT-UE oraz brak obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu nabywanych usług od podmiotów zagranicznych i rozliczania podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, a w konsekwencji do naliczania i odprowadzania podatku VAT od nabytych usług oraz brak obowiązku składania deklaracji VAT-9M.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania procedury VAT-marża przy sprzedaży samochodu.
Brak opodatkowania dostawy nieruchomości.
1. Czy faktura opisana jako faktura B będzie stanowiła dowód jednoznacznie potwierdzający (w rozumieniu art. 120 ust. 10 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług), że przedmiot kolekcjonerski został nabyty na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o podatku od towarów i usług? 2. Czy w takim przypadku Wnioskodawca będzie uprawniony do odsprzedaży towaru w Polsce
1. Czy faktura opisana jako faktura A będzie stanowiła dowód jednoznacznie potwierdzający (w rozumieniu art. 120 ust. 10 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług), że przedmiot kolekcjonerski został nabyty na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o podatku od towarów i usług? 2. Czy w takim przypadku Wnioskodawca będzie uprawniony do odsprzedaży towaru w Polsce
Możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych. Natomiast Urząd Gminy jest jedynie organem, za którego pośrednictwem Gmina wykonuje te czynności.