Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.691.2024.2.PS
Potrącalność wydatków na nabycie materiałów marketingowych.
Potrącalność wydatków na nabycie materiałów marketingowych.
Czy Wydatki na Gadżety poniesione przez Wnioskodawcę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT?
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług nieodpłatne wydanie materiałów reklamowych.
W świetle art. 15 ust. 1 updop koszty zakupu Gadżetów Reklamowych będą stanowiły dla Spółki koszty uzyskania przychodów.
Skutki podatkowe wydawania przez Spółkę gadżetów reklamowych z logo Spółki lub logo produktu Spółki.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów nieodpłatnego przekazania na rzecz kontrahentów Materiałów Reklamowych oraz prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu tych materiałów.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wskazanych w art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT, wymienionych we wniosku wydatków.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT wydania kontrahentom materiałów reklamowych.
Czy wydatki na zakup gadżetów przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
nieuznanie dokonywanego przez Spółkę nieodpłatnego przekazania towarów, takich jak testery, ekspozytory, wystawniki, wkładki, drukowane materiały reklamowe i informacyjne, oraz towary własne zużywane na cele promocyjno-reklamowe w social mediach, zewnętrznych wizażach w szkołach kosmetycznych, masowych wydarzeniach branży beauty, za dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
czy: 1. otrzymanie nieodpłatnie od producentów/dostawców próbek, testerów i gadżetów stanowi dla Spółki przychód (pytanie nr 4); 2. wydanie kontrahentom próbek, testerów bądź gadżetów stanowi dla Spółki przychód (pytanie nr 5); 3. koszty nabytych i przekazywanych nieodpłatnie sprzedawcom detalicznym próbek, testerów i gadżetów stanowią koszt uzyskania przychodów (pytanie nr 6)
czy nieodpłatne otrzymanie materiałów promocyjnych, które są następnie nieodpłatnie przekazywane klientom Spółki lub służą celom marketingowym stanowi dla Spółki przychód podatkowy na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
nieuznanie dokonywanego przez Spółkę nieodpłatnego przekazania towarów za dostawę towarów, a w konsekwencji brak obowiązku opodatkowania podatkiem VAT tych przekazań
Nieodpłatne wydanie kontrahentom standów nie podlega opodatkowaniu VAT.
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego wydania Kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i reklamowych oraz standów, banerów, tablic reklamowych (z funkcją informacyjną), których cena nabycia/jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł.
Stwierdzenie, czy przekazanie katalogów klientom, biurom projektowym, biurom konstrukcyjnym przed dniem przekształcenia w spółkę kapitałową podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na funkcjonowanie Drużyny stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów?
Stwierdzenie, czy przekazanie katalogów klientom, biurom projektowym, biurom konstrukcyjnym po dniu przekształcenia w spółkę kapitałową podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania materiałów reklamowo-informacyjnych
w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego wydania Kontrahentom materiałów reklamowo-promocyjno-informacyjnych
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania materiałów drukowanych (ulotek, folderów, pocztówek, katalogów informujących o wystawach).
Opodatkowanie nieodpłatnego wydania materiałów reklamowych i informacyjnych
Nieodpłatne wydanie towarówNieodpłatne świadczenie usług
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w celach reklamowo-promocyjnych oraz opodatkowania nieodpłatnego wydania materiałów (standów) o charakterze reklamowym, promocyjnym oraz informacyjnym.