Interpretacja indywidualna z dnia 16 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.515.2024.4.JK2
W zakresie poboru podatku u źródła - udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej platformy.
W zakresie poboru podatku u źródła - udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej platformy.
Pobór podatku u źródła - udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej zasobów cyfrowych.
W zakresie ustalenia czy w zaistniałym stanie faktycznym koszty nabycia usług, o których mowa we wniosku stanowią koszty podlegające wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów w myśl art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy koszty nabycia towarów/materiałów z logo, nagród stanowią koszty podlegające wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów w myśl art. 15e ust. 1 pkt
Pobór podatku u źródła - udostępnienie powierzchni reklamowej.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka ma prawo skorzystać z tzw. ulgi sponsoringowej przewidzianej w art. 18ee ustawy o CIT oraz odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% wartości faktur wystawionych przez Sponsorowanego w związku z realizacją umów barterowych zawieranych ze Sponsorowanym.
Interpretacja indywidualna dotycząca ustalenia czy należności wypłacane w związku z zakupem licencji, usług reklamowych/promocyjnych i dostępu do chmury internetowej podlegają podatkowi u źródła
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz momentu wystawienia faktury w przypadku świadczenia usług promocyjnych.
prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług związanych z realizacją działań w ramach CSR oraz niepodlegania opodatkowaniu podatkiem VAT wykonywanych nieodpłatnie czynności.
Ponoszone wydatki będą stanowiły koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 22 ust. 1 w związku z art. 23 ustawy o PIT, a w stosunku do odpisów z tytułu zużyciap wyścigowych i wydatków ich używania nie będą miały zastosowania przepisy art. 23 ust. 1 pkt 4 oraz art. 23 ust. 1 pkt 47 ustawy o PIT
czy obciążenia dokonywane przez Spółki mieszczą się w katalogu art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT a Wnioskodawca jako płatnik jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego podatku z tytułu bonusu, rabatu, opłat za utylizację odpadów transportowych, dopłat do kosztów marketingowych, dopłat do kosztów wspierania sprzedaży oraz kwestia momentu poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych
Kwestia istnienia po stronie Spółki obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z obciążeniami nakładanymi na nią przez kontrahenta.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z otrzymanych faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących wykonywaniu przez Wnioskodawcę usług.
w zakresie ustalenia, czy przychody Organizatora targów, z tytułu świadczeń opisanych w stanie faktycznym należy klasyfikować jako objęte zakresem przedmiotowym art. 21 ust. 1 UPDOP.
Ustalenie, czy Wnioskodawca pełni oraz będzie pełnił rolę płatnika na podstawie art. 21 ust. 1 w związku z art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w stosunku do wypłaconych należności na rzecz spółek zagranicznych wymienionych we wniosku za świadczoną Usługę.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku opłat startowych, opłat za udział w rozgrywkach, biletów wstępu; w zakresie opodatkowania stawką podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy o VAT opłat startowych, opłat za udział w rozgrywkach, biletów wstępu oraz w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabycia towarów i usług związanych z przedstawionymi wydarzeniami.
Brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę kosztów usług związanych z marketingiem oraz reklamą oraz opłat licencyjnych
W zakresie stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do kosztów usług nabywanych od podmiotu powiązanego.
w zakresie udokumentowania zwrotu kosztów nagród rzeczowych i opodatkowania przekazania nagród w ramach akcji promocyjnej/reklamowej/lojalnościowej.
Za datę powstania przychodu z tytułu wynagrodzenia za świadczone przez Klub usługi reklamowe, rozliczane w półrocznych okresach rozliczeniowych, wskazywanych w treści zawieranych przez Wnioskodawcę umów z reklamodawcami oraz w wystawianych przez Wnioskodawcę fakturach, należy każdorazowo uznać ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego, określonego w umowie i na wystawionej fakturze
kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do zysków przedsiębiorstwa w rozumieniu UPO, - spełnienia przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
brak stosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Usług Sieciowych
w zakresie: - kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do zysków przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej, - spełnienia przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
w zakresie kwalifikacji wypłacanych kontrahentowi zagranicznemu należności do zysków przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 7 umowy polsko-irlandzkiej oraz spełnienia przesłanek wynikających z art. 26 ust. 7a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 28b ust. 4 pkt 4-6 ww. ustawy i możliwości niepobrania podatku.
w zakresie ustalenia czy w zaistniałym stanie faktycznym koszty nabycia usług, o których mowa we wniosku stanowią koszty podlegające wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów w myśl art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy koszty nabycia towarów/materiałów z logo, nagród stanowią koszty podlegające wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów w myśl art. 15e ust. 1 pkt