Interpretacja indywidualna z dnia 16 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.189.2024.2.RMA
Sposób rozliczenia udzielonych upustów z tytułu obniżenia zużycia energii elektrycznej przez odbiorców uprawnionych.
Sposób rozliczenia udzielonych upustów z tytułu obniżenia zużycia energii elektrycznej przez odbiorców uprawnionych.
Moment ujmowania korekt „in minus” i „in plus” przez sprzedawcę w rozliczeniach z tytułu polskiego VAT oraz wystawianie faktur korygujących w przypadku podwyższenia i obniżenia ceny towarów.
Brak możliwości dokonania korekty faktur sprzedażowych stosując stawkę 0% i otrzymania zwrotu nadpłaconego podatku
Prawo do pełnego obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w związku z realizowanym zadaniem
prawo do dokonania korekty kwot podatku należnego odprowadzonych uprzednio przez Gminę w związku z opłatami pobieranymi przez Gminę od Przewoźników, które to opłaty zostały im następnie zwrócone w wyniku Wyroku stwierdzającego nieważność Uchwały wyłącznie w zakresie ograniczonym okresem przedawnienia przewidzianym w Ordynacji podatkowej oraz okres rozliczeniowy ww. korekt a także obowiązek dokonania
Brak prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących Wydatki inwestycyjne i Wydatki bieżące związane z infrastrukturą wodociągową oraz infrastrukturą kanalizacyjną z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych dostarczonej wody/odprowadzonych ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych
Ustalenie czy Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego z tytułu Faktury Korygującej 1 oraz Faktury Korygującej 2 oraz możliwość anulowania przez Wnioskodawcę Faktury 2.
Sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii A i B ponoszonych od stycznia 2016 r. oraz sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii C ponoszonych od stycznia 2016 r.
Zachowanie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupionych towarów, które zostały utracone w wyniku kradzieży.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT świadczenia usług montażu instalacji kolektorów słonecznych, kotłów c.o. opalanych biomasą lub instalacji fotowoltaicznych na rzecz mieszkańców, ustalenia podstawy opodatkowania dla ww. usługi, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego i wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na montaż na
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy wpłaty dokonywane przez mieszkańców Gminy w części dotyczącej kosztów kwalifikowanych Projektu obejmujące wartość świadczeń głównych zaprojektowania indywidualnej instalacji OZE wraz z jej dostawą i montażem na nieruchomościach uczestników Projektu będą dla celów VAT stanowić wynagrodzenie netto za wykonanie usługi opodatkowanej VAT, prawa do pełnego
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem Infrastruktury.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków na realizację zadania, a także prawo do zwrotu różnicy podatku.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z budową oczyszczalni ścieków i kanalizacji sanitarnej na podstawie prewspółczynnika właściwego dla Zakładu.
Prawo do dokonania korekty podatku naliczonego po zmianie sposobu wykorzystywania wyników badań uzyskanych w trakcie realizacji Projektu, prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z realizacją Projektu, ponoszonych od dnia podjęcia decyzji o odpłatnej komercjalizacji wyników Projektu.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Zadania 1, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Zadania 2.
Prawo do ustalenia sposobu określenia proporcji w rozumieniu art. 86 ust. 2a i ust. 2h ustawy odmiennie dla różnych obszarów działalności Zakładu i różnych rodzajów nabyć oraz wskazanie, czy Gmina dokonując ustalenia proporcji odliczenia VAT Zakładu tytułem wydatków bieżących i majątkowych w zakresie infrastruktury sieci wodociągowej oraz infrastruktury sieci kanalizacji sanitarnej, ma prawo ustalić
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Ustalenie kursu przeliczania przychodów i kosztów zapłaconych lub uzyskanych w Senegalu na złote polskie zgodnie z art. 20 ust. 8 updop. - Brak prawa do odliczenia podatku zapłaconego w Senegalu od podatku należnego obliczonego od łącznych dochodów osiągniętych przez Spółkę w roku podatkowym z uwagi na brzmienie art. 22b updop.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z częścią Infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej z zastosowaniem innego klucza odliczenia; bardziej reprezentatywnego niż wynikający z rozporządzenia, prawo do odliczenia podatku naliczonego od Wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z częścią Infrastruktury wodociągowej według udziału procentowego
Prawo do dokonania korekty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych w związku z odpłatnym udostępnieniem infrastruktury kanalizacyjnej na rzecz Spółki oraz określenia części podatku naliczonego podlegającej odliczeniu.