Interpretacja indywidualna z dnia 5 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.336.2024.1.AN
Obowiązek sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych dla Transakcji opisanym stanie faktycznym
Obowiązek sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych dla Transakcji opisanym stanie faktycznym
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Uznanie transakcji z tytułu nabycia towarów od czeskiego kontrahenta prowadzącego działalność gospodarczą na terytorium Czech za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 9 ustawy o podatku od towarów i usług oraz obowiązku wykazania jej w deklaracji JPK_VAT, a także braku obowiązku wykazania dokonanej transakcji w informacji podsumowującej
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Czy w przypadku dokonywanych w przyszłości przez Wnioskodawcę Płatności na rzecz Nowej spółki zależnej związanych z transakcjami typu back-to-back, w wyniku przeniesienia na X PL wszelkich ryzyk i pożytków z transakcji na instrumentach finansowych, które będą zawierane przez Nową spółkę zależną z klientami (o ile zostanie ona w przyszłości utworzona), znajdzie zastosowanie art. 26 ust. 1m ustawy o
Czy Wnioskodawca, w przeszłości, w sposób prawidłowy dokonywał odliczenia kosztów, w ramach limitu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, na podstawie metodologii FIFO (tj. pierwsze weszło, pierwsze wyszło)? Czy w związku z uchyleniem od 1 stycznia 2022 r. art. 15e ustawy o CIT Wnioskodawca, w zakresie kosztów, do których prawo do odliczenia zostało nabyte przed 1 stycznia 2022 r., będzie uprawniony
Czy w odniesieniu do transakcji zawieranych pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką zależną, począwszy od 2017 r., na Wnioskodawcy ciąży obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT?
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym
Dokumentacja cen transferowych, powiązania osobowe Wnioskodawcy z Gminą i Województwem.
1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu małego podatnika; 2. czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów; 3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze
obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej w latach 2017 i 2018 dla transakcji realizowanych z Gminą.
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej cen transferowych dla transakcji realizowanych z gminą oraz spółką z ograniczoną odpowiedzialnością
Czy PGK podlega obowiązkowi sporządzenia dokumentacji podatkowej transakcji lub innych zdarzeń, zwanej dalej dokumentacją podatkową, o której mowa w art. 9a ustawy o CIT dla transakcji zawieranych pomiędzy: - spółkami będącymi członkami PGK a podatnikami, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o CIT z GK P., które nie są członkami PGK, a w których to P. S.A. bezpośrednio lub pośrednio posiada udział
Czy w odniesieniu do transakcji zawieranych pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką zależną, począwszy od 2017 r., na Wnioskodawcy ciąży obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT?
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym podmioty krajowe z GK P. S.A. nie są podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 9a ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 i 4 Ustawy o CIT i w konsekwencji nie występuje obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla PGK P. S.A. w przypadku transakcji zawieranych pomiędzy spółkami tworzącymi PGK
Opodatkowanie świadczonych przez Gminę usług w zakresie zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, na rzecz podmiotów zewnętrznych,- Brak opodatkowania odpłatnych czynności realizowanych przez Gminę na rzecz Jednostek,- Brak opodatkowania wykorzystania infrastruktury w zakresie zużycia własnego.
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po dniu 1 stycznia 2017 r.
Ustalając limit transakcji lub innych zdarzeń, mających wpływ na wysokość dochodu (straty) podatnika, określony w art. 9a ust. 1 updop, należy wziąć pod uwagę sumę przychodów lub kosztów Wnioskodawcy i jego zagranicznego Oddziału (czyli skonsolidowane przychody lub koszty).