Interpretacja indywidualna z dnia 18 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.151.2024.1.EK
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania.
Zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT nie obejmuje Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, Powiatowego Urzędu Pracy oraz Komendy Miejskiej Powiatowej Straży Pożarnej.
ustalenie czy w związku z przedstawionym opisem sprawy Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego Powiat.. oraz Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej od 1 stycznia 2017 r., jako jednostki organizacyjne (budżetowe) będą rozliczały podatek od towarów i usług w sposób scentralizowany wraz z Wnioskodawcą zgodnie z treścią art. 3 ustawy o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz
Zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT nie obejmuje Komendy Miejskiej Powiatowej Straży Pożarnej, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Powiatowego Urzędu Pracy.
ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT jednostek budżetowych gminy obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące na zasadach, o których mowa w art. 33a i 33b ustawy o samorządzie powiatowym tj. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej.
ustalenie czy od 1 stycznia 2017 r., tj. od momentu scentralizowania rozliczeń VAT Miasta i jego jednostek oraz zakładów budżetowych, Miasto powinno uwzględniać w swoich rozliczeniach VAT transakcje realizowane przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Powiatowy Urząd Pracy
Ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące w ramach Powiatu, tj. Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Czy Straż podlega centralizacji rozliczeń VAT w ramach Powiatu?
Zasada centralizacji rozliczeń nie obejmuje działalności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej będzie podlegała od dnia 1 stycznia 2017 r. obowiązkowej centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT w ramach Powiatu.
ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje jednostki funkcjonujące w ramach Powiatu, o których mowa w art. 33a ustawy o samorządzie powiatowym takie jak Państwowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Komendę Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
uznanie, że świadczenie usług pogrzebowych i cmentarnych na rzecz MOPS, DPS, DPSdPCh czyli jednostek objętych scentralizowaniem należy traktować jako niepodlegające opodatkowaniu a przychód z tego tytułu należy uwzględniać przy ustalaniu prewspółczynnika oraz stwierdzenie, że dokonując centralizacji podatku VAT od dnia 1 stycznia 2017 r. Gmina nie włączy do konsolidacji swoich rozliczeń jednostki Państwowej
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zostaną objęte zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej jest objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zostanie objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT.
Czy środek zwilżający o ww. zastosowaniu, Wnioskodawca powinien sprzedawać ze stawką podatkową VAT 8%, czy 23% do takich instytucji jak: Państwowa Straż Pożarna, Ochotnicza Straż Pożarna, Lasy Państwowe i Nadleśnictwa?