Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2016, sygn. ILPP1/4512-1-246/16-3/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-246/16-3/TK
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zostanie objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej przedstawione we wniosku sygnowanym datą 14 kwietnia 2015 r. (data wpływu 18 kwietnia 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 maja 2016 r. (data wpływu 19 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zostanie objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zostanie objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT. Wniosek uzupełniono w dniu 19 maja 2016 r. o sformułowanie pytania oraz o wskazanie Naczelnika Urzędu Skarbowego właściwego dla Wnioskodawcy ze względu na sprawę będącą przedmiotem wniosku i korektę błędnie podanego adresu elektronicznego do doręczeń.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/15 Gmina Wrocław przeciwko Ministrowi Finansów oraz uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r. sygn. akt I FPS 4/15, ustalono, że gmina, a nie jej jednostki budżetowe czy zakłady budżetowe, jest podatnikiem VAT. Jednostki te nie osiągają własnych dochodów i nie ponoszą kosztów działalności, ani też ryzyka gospodarczego związanego z wykonywaną działalnością gospodarczą. Nie mają również majątku własnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right