VAT przy sprzedaży przez publiczną szkołę elementów majątku ruchomego
PROBLEM
Szkoła - jednostka budżetowa, scentralizowana z Gminą podatkiem VAT od 2017 roku, sprzedaje złom (ze zlikwidowanego majątku ruchomego: zniszczone metalowe szafki uczniowski i metalowe nogi od ławek i krzeseł). Wartość sprzedaży nie przekroczy 1000,00 zł. Czy szkoła powinna wystawić fakturę VAT za sprzedany złom ze stawką VAT 23% czy ze stawką zwolnioną. Czy należy zastosować kod GTU_05 lub inny. Nadmieniam, iż szafki i ławki zostały zakupione wiele lat temu, kiedy szkoła nie była podatnikiem VAT, a złomowane składniki służyły wyłącznie do wykonywania zadań oświatowych (edukacyjnych). Jakie inne dokumenty należy przygotować (od strony księgowej) sprzedając w/w składniki majątku(złom). Czy sprzedaż składników(złomu) będzie podlegać BDO?