Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2016, sygn. ILPP1/4512-1-346/16-3/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/4512-1-346/16-3/JK

Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej jest objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2016 r. (data wpływu 10 czerwca 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 czerwca 2016 r. (data wpływu 28 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej jest objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej jest objęta zasadą centralizacji rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych z tytułu podatku VAT. Wniosek uzupełniono w dniu 28 czerwca 2016 r. o podpis Wnioskodawcy na złożonym wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/15 Gmina Wrocław przeciwko Ministrowi Finansów oraz uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r., sygn. akt I FPS 4/15, ustalono, że gmina, a nie jej jednostki budżetowe czy zakłady budżetowe, jest podatnikiem VAT. Jednostki te nie osiągają własnych dochodów i nie ponoszą kosztów działalności, ani też ryzyka gospodarczego związanego z wykonywaną działalnością gospodarczą. Nie mają również majątku własnego. Konsekwencją wyroku TSUE jest obowiązkowe scentralizowanie rozliczeń w zakresie podatku VAT w samorządach. Ministerstwo Finansów w komunikacie wydanym w dniu 29 września 2015 r. podkreśliło, że aby zapewnić samorządom czas na przygotowanie się do nowego modelu rozliczeń, do połowy roku 2016 nie będą kwestionowane rozliczenia dokonywane z zastosowaniem obecnego modelu rozliczeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00