Interpretacja indywidualna z dnia 5 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.336.2024.1.AN
Obowiązek sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych dla Transakcji opisanym stanie faktycznym
Obowiązek sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych dla Transakcji opisanym stanie faktycznym
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Czy czynsz wypłacany przez Spółkę z o.o. na rzecz Wnioskodawczyni z tytułu najmu nieruchomości położonej na działce nr (...), podlegać będzie opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek
Czy czynsz wypłacany przez Spółkę z o.o. na rzecz Wnioskodawczyni z tytułu najmu nieruchomości położonej na działce nr (...), podlegać będzie opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Jeżeli przy ustalaniu ceny transakcji wykupu certyfikatów, nie dochodzi i nie będzie dochodzić do ustalenia warunków odmiennych niż te, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, albowiem ceny za ww. usługi lub sposób ich ustalenia wynikają i będą wynikać z Ustawy o funduszach, to Fundusz nie podlega i nie będzie podlegał przepisom Rozdziału 1a ustawy CIT.
Jeżeli przy ustalaniu ceny transakcji zbycia i wykupu jednostek uczestnictwa, nie dochodzi i nie będzie dochodzić do ustalenia warunków odmiennych niż te, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, albowiem ceny za ww. usługi lub sposób ich ustalenia wynikają i będą wynikać z Ustawy o funduszach, to Fundusz nie podlega i nie będzie podlegał przepisom Rozdziału 1a ustawy CIT.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Ustalenie, czy usługi projektowania nabyte po cenie rynkowej od wspólników, prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze, którzy są architektami - projektantami posiadającymi stosowne uprawnienia i uznaną reputację zawodową oraz czy usługi wsparcia wymienione w stanie faktycznym nabyte po cenie rynkowej od spółki powiązanej – nie stanowią podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 28 m ust 1 pkt
Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przy przekroczeniu progów dokumentacyjnych określonych w art. 11k ust. 2 updop z powodu powiązań z jednostką samorządu terytorialnego o charakterze osobowym
Czy w odniesieniu do transakcji zawieranych pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką zależną, począwszy od 2017 r., na Wnioskodawcy ciąży obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT?
Zastosowanie przepisu art. 17 ust. 6a i 6b w zw. z art. 11c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym
Dokumentacja cen transferowych, powiązania osobowe Wnioskodawcy z Gminą i Województwem.
obowiązek pomniejszania dochodów wykonanych Urzędu Miasta o sumę kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnych charakterze przekazywanych innym jednostkom sektora finansów publicznych, innym osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej celem realizacji przez te podmioty zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego
koszty uzyskania przychodów w związku z wykorzystaniem przez Spółkę w danym roku części uprawnień do emisji dwutlenku węgla (pytanie nr 3)
koszty uzyskania przychodów w związku z wykorzystaniem przez Spółkę w danym roku części uprawnień do emisji dwutlenku węgla (pytanie nr 3)
1. W jakiej dacie do kosztów uzyskania przychodów Spółka może zaliczyć wydatki na nabycie Uprawnień przeznaczonych do umorzenia?2. W jakiej dacie do kosztów uzyskania przychodów Spółka może zaliczyć wydatki na nabycie Uprawnień przeznaczonych do dalszej odsprzedaży?3. Czy w przypadku gdy Spółka podejmie decyzję o zmianie przeznaczenia Uprawnień nabytych pierwotnie przez nią w celu umorzenia na Uprawnienia
1. Czy wydatki związane z nabyciem uprawnień do emisji, które zostaną wykorzystane na własne potrzeby Spółki, Wnioskodawca ma prawo rozpoznać jako pośrednie koszty uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia, na podstawie art. 15 ust. 4d w związku z ust. 4e ustawy o CIT, tj. w dacie ujęcia tych wydatków w księgach rachunkowych na podstawie otrzymanej faktury (rachunku)?2. Czy wydatki związane z nabyciem
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia kosztów uzyskania przychodów, w danym roku, jako zaksięgowanej w koszty na dzień bilansowy wartości wykorzystanych w tym roku praw, stanowiących iloczyn ilości wykorzystanych praw i ceny średnioważonej.
1. Czy wydatki na nabycie wtórnych do emisji dwutlenku węgla powinny być traktowane jako wydatki na nabycie instrumentów finansowych, w rozumieniu art. 16 ust 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i jako takie powinny podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z treścią art. 16 ust. 1 pkt 8b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Jeżeli wydatki na nabycie uprawnień
Czy w przypadku odsprzedaży posiadanych przez Spółkę praw do emisji dwutlenku węgla (zarówno przyznanych w ramach limitu, jak i zakupionych wtórnych praw do emisji), koszt uzyskania przychodu stanowi wartość sprzedanych praw wyliczona jako iloczyn ilości sprzedanych praw i ceny średnioważonej?
1. Czy wydatki na nabycie uprawnień wtórnych do emisji dwutlenku węgla powinny być traktowane jako wydatki na nabycie pochodnych instrumentów finansowych w rozumieniu art. 16 ust 1 b ustawy o CIT i jako takie powinny podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z treścią art. 16 ust 1 pkt 8b ustawy o CIT? 2. Jeżeli wydatki na nabycie uprawnień wtórnych nie stanowią wydatków na nabycie
1. Czy wydatki na nabycie uprawnień wtórnych do emisji dwutlenku węgla powinny być traktowane jako wydatki na nabycie pochodnych instrumentów finansowych w rozumieniu art. 16 ust 1 b ustawy o CIT i jako takie powinny podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z treścią art. 16 ust 1 pkt 8b ustawy o CIT? 2. Jeżeli wydatki na nabycie uprawnień wtórnych nie stanowią wydatków na nabycie