Interpretacja indywidualna z dnia 24 sierpnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.313.2019.7.S.DP
Prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi.
Prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi.
W przypadku niektórych kategorii samochodów odliczenie VAT z faktur dokumentujących wydatki związane z pojazdem samochodowym w pełnej wysokości warunkowane jest przeprowadzeniem dodatkowego badania technicznego pojazdu oraz zamieszczeniem odpowiedniego wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Zdaniem organów podatkowych opóźnienie w wykonaniu tego badania wyklucza prawo pełnego odliczania podatku naliczonego
Od 1 stycznia 2019 poszerzono krąg podmiotów uprawnionych do kontroli pojazdów. To jednak nie jedyna z najważniejszych zmian w prawie drogowym w ostatnim czasie.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia 100% kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z pojazdem samochodowym (lawetą) bez adnotacji VAT-1, VAT-2 lub VAT-3 w dowodzie rejestracyjnym.
Podstawową cechą podatku od towarów i usług jest prawo podatnika do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktury dokumentującej daną transakcję. Prawo to podlega jednak ograniczeniom określonym w ustawie z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.).
Braku opodatkowania czynności polegających na wydawaniu dziennika budowy, praw jazdy, kart pojazdu, dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych oraz pozwoleń czasowych, kart wędkarskich, oraz wyszukiwaniu informacji o środowisku i wykonywaniu wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego oraz obowiązku wystawiania rachunku do przedmiotowych czynności, a także w zakresie opodatkowania pobieranych opłat
opodatkowanie czynności polegających na wydawaniu praw jazdy, kart pojazdu, dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych oraz pozwoleń czasowych, kart wędkarskich oraz wykonywaniu wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego oraz sposób dokumentowania przedmiotowych czynności
Opodatkowanie czynności, które generują dochody w postaci, m.in.:-opłat za zmianę licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego, zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,-opłat za udostępnianie materiałów z zasobu geodezyjnego (kopie map, klauzulowanie robót) oraz-prowizji od dochodów Skarbu Państwa .
Opodatkowanie czynności, które generują dochody w postaci, m.in.:- opłat za prawa jazdy, tablice rejestracyjne, opłaty za pozwolenia czasowe oraz- opłat za udostępnianie materiałów z zasobu geodezyjnego (wypis z rejestru gruntów).
Czy odpłatne czynności związane z rejestrowaniem pojazdów oraz z udostępnianiem dokumentów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego są zwolnione z podatku od towarów i usług czy nie stosuje się do nich ustawy o podatku od towarów i usług?
W zakresie prawa do odliczenia podatku VAT związanego z importem samochodu oraz z tytułu zakupu paliwa do niego, w związku z brakiem adnotacji w dowodzie rejestracyjnym.
wyłączenie z opodatkowania, na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy od podatku od towarów i usług, czynności związanych z prowadzeniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, udzielaniem informacji a także wykonywaniem wyrysów i wypisów operatu geodezyjnego na pisemne wnioski stron, - wyłączenie z opodatkowania, na podstawie
Czy opłaty komunikacyjne, opłaty za karty wędkarskie, opłaty geodezyjne pobierane przez Powiat są zwolnione z podatku od towarów i usług zgodnie z obowiązującym do końca ubiegłego roku załącznikiem Nr 4 ustawy o podatku od towarów i usług, rozporządzeniem Ministra Finansów z 4 kwietnia 2011r, czy też na podstawie art. 15 ust. 6 ww. ustawy nie podlegają temu podatkowi i nie należy ich rejestrować w
Brak opodatkowania czynności polegających na wydawaniu praw jazdy, kart pojazdu, dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych, pozwoleń czasowych oraz kart wędkarskich.
Braku opodatkowania czynności polegających na wydawaniu dziennika budowy, praw jazdy, kart pojazdu, dowodów rejestracyjnych i tablic rejestracyjnych oraz pozwoleń czasowych, kart wędkarskich, oraz wyszukiwaniu informacji o środowisku i wykonywaniu wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego oraz obowiązku wystawiania rachunku do przedmiotowych czynności, a także w zakresie opodatkowania pobieranych opłat
Czy w świetle § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarowi usług ( Dz. U. Nr 246, poz. 1649) opłaty publicznoprawne powinny być traktowane jako czynności zwolnione od podatku VA T, czy jako niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Czy w związku ze zmianą ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, wprowadzoną w dniu 29 października 2010 r. Starostwo może korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 15 ust. 6 w zakresie opisanych usług, a tym samym na podstawie jakich dokumentów księgowych powinna być ewidencjonowana sprzedaż (rachunki zwykłe, potwierdzenia zapłaty)?