Wyrok NSA z 31 marca 2000 r., I SA/Gd 403/99, niepublikowany, sygn. I SA/Gd 403/99
W rozwiniętej gospodarce rynkowej dokonywanie przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą zakupu usług marketingowych jest zjawiskiem powszechnie występującym. Jednocześnie wydatki na zakup tychże usług budzą kontrowersje, bowiem nie zawsze jednoznacznie można je zakwalifikować jako koszty uzyskania przychodu.
Jaką stawkę podatku VAT stosuje się dla usług sprzedaży informacji na temat potencjalnych dystrybutorów w Polsce dla kontrahentów zagranicznych?
Stawka podatku VAT przy wykonywaniu usług polegających na badaniu rynku na rzecz podmiotów zagranicznych.
Czy podmiot zagraniczny mający siedzibę w Republice San Marino, a świadczący usługi na rzecz polskiej Spółki, podlega zryczałtowanemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Podatnik zwraca się z zapytaniem czy w przypadku świadczenia ww. usług będzie mógł wystawiać faktury VAT swoim kontrahentom ze stawką podatku VAT 0% oraz czy będzie musiał dokonać rejestracji jako podatnik VAT-UE.
Czy w przypadku świadczenia usług prawniczych, rachunkowo-ksiegowych , doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej na rzecz podmiotów posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Wspólnoty, usługi te będą opodatkowane podatkiem od towarów i usług?
1) Jaką stawkę podatku VAT powinno sie zastosować przy wystawieniu faktury usługi badania rynku, wyszukiwania nabywców na wyroby dla firmy z Norwegii ?2)Czy powinniśmy wystawić fakturę VAT, ale bez wykazywania na niej polskiego VAT (czyli w kwocie netto) i wskazać, że czynnośc ta nie podlega polskiemu VAT i podatek VAT powinien naliczyć nabywca usługi ?
Czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług świadczenie usług badania rynku oraz pośrednictwa handlowego, wykonywane poza granicami kraju?
Czy prowadząc usługi przez polskiego podatnika VAT UE polegające na badaniu rynku (usługa wykonana jest w Polsce) na rzecz podatnika VAT UE ze Słoweni. 1) usługa ta jest opodatkowana w Polsce stawką 0%, czy nie jest opodatkowana w kraju? 2) czy przysługuje polskiemu podatnikowi prawo do zwrotu VAT na podstawie art. 86 ust. 8 pkt 1? 3) czy faktura VAT jest wystarczającym dokumentem, potwierdzającym
Dot. stawki podatku przy wykonywaniu usług w zakresie badania rynku na rzecz podmiotu zagranicznego.
Czy poniesiony przez Spółkę wydatek z tytułu przeprowadzenia przez podmiot zagraniczny badań w zakresie możliwości pozyskania zagranicznych źródeł finansowania oraz dokonania analizy zagranicznych rynków zbytu dla planowanej nowej produkcji stanowi koszt uzyskania przychodu w momencie jego realizacji czy też powinien zwiększyć wartość planowanej inwestycji? Czy na Podatniku ciąży obowiązek poboru i
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na tym, iż bada polski rynek i poszukuje polskich nabywców na towary oferowane przez kontrahenta niemieckiego, który jest usługobiorcą i ma swoją siedzibę na terenie Niemiec. Usługa jest wykonywana na terenie Polski, a wykorzystywana w Niemczech. Zgodnie z interpretacją Urzędu Statystycznego w Łodzi usługi przedstawicielskie na rzecz kontrahenta
Czy wypłacając wynagrodzenie prowizyjne na rzecz podmiotu zagranicznego, z tytułu wykonania usługi polegającej na znalezieniu poza granicami kraju lokomotyw, podatnik był i jest zobowiązany do potrącenia zryczałtowanego 20% podatku dochodowego, zgodnie z przepisem art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Spółka świadczy między usługi:- polegające na pośredniczeniu i nadzorowaniu na zlecenie kontrahentazagranicznego , członka Unii Europejskiej ( Belgia , Dania, Wielka Brytania ), przebiegu rejestracji środków ochrony roślin produkowanych przez zleceniodawcę - badania rynku i jego potrzeb, marketingowe i doradcze na rzecz kontrahenta zagranicznego , członka Unii Europejskiej.Pytanie Spółki dotyczy:1)
Czy usługi badania rynku, których odbiorcą jest podmiot z siedzibą na Taiwanie są opodatkowane podatkiem od towarów i usług?
Jakie jest miejsce opodatkowania usług świadczonych na rzecz kontrahenta z Indonezji na podstawie umowy o świadczenie usług reklamowo-marketingowych ?
Czy koszt zakupu badań marketingowych oraz zakupu usług kreacji reklamy należy rozliczyć jednorazowo w dacie poniesienia, czy rozliczyć w kolejnym roku podatkowym, w którym nastąpi emisja przygotowanej na podstawie badań reklamy i promocji? Jeśli koszty te należy rozliczyć w przyszłym roku, to czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy rozliczać 12 miesięcy?
W okresie przed 1 maja 2004 r w ramach umowy zawartej z firmą , która posiada siedzibę w Wielkiej Brytanii Podatnik świadczył na rzecz tej firmy usługi analizy i badania rynku polskiego polegające m. in. na poszukiwaniu informacji na temat istniejącej oraz potencjalnej konkurencji w/w z Wielkiej Brytanii na rynku polskim oraz firm i instytucji stanowiących grupę docelową potencjalnych klientów tej
Pytanie dotyczy opodatkowania usług badania rynku, które zostały wykonane przed dniem 01.05.2004r., dla których obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstał po dniu 30.04.2004r.
Czy zakupy dokonywane przez przedstawicielstwo zagraniczne Spółki nie stanowią dla XXX S.A. podstawy do naliczenia i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 2a ustawy o podatku dochodowym osób prawnych.
Czy usługi w zakresie badania rynku wykonane na rzecz podmiotu z Unii Europejskiej podlegają opodatkowaniu VAt i czy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od związanych z nimi zakupów?
Spółka rozszerza zakres świadczonych na rzecz podmiotów zagranicznych (zarejestrowanych podatników VAT z innych państw członkowskich Wspólnoty) usług pośrednictwa w sprzedaży, polegających na wyszukiwaniu na terenie Polski klientów zainteresowanych zakupem towarów, o usługi badania i obserwacji bieżącej sytuacji na rynku oraz przetwarzania uzyskanych informacji i danych w celu realizacji założeń sprzedaży