Trwała utrata wartości
Kiedy następuje trwała utrata wartości aktywów? Jak ustalić wysokość utraty wartości? Jak ująć odpisy aktualizacyjne w księgach rachunkowych?
Jak należy rozliczyć nakłady poniesione przez spółkę na budowę hurtowni w budynku nie będącym jej własniścią?
W jaki sposób udokumentować darowiznę środka trwałego? Jak wycenić środki trwałe nabyte w drodze darowizny? Jak ustalić właściwą stawkę amortyzacyjną?
Czy koszty związane z remontem elementów mechanicznych tokarki oraz wymianą elementów elektroniki sterującej stanowią koszt uzyskania przychodów?
Kiedy wniesienie używanego budynku jako pojedynczego przedmiotu aportu do spółki jest korzystne? Jakie skutki podatkowe wynikają z wniesienia do spółki budynku w ramach aportu przedsiębiorstwa?
Spółka cywilna (będąca płatnikiem podatku VAT) zakupiła środek trwały - autokar i z tego powodu dokonała odliczenia naliczonego podatku VAT.Zakupiony pojazd został wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Spółka dokonywała odpisów amortyzacyjnych od wartości netto.W wyniku kontroli okazało się, iż kontrahent, od którego Spółka nabyła pojazd, nie złożył deklaracji VAT-7, w której wykazałby podatek
1. Czy używane przez spółkę w aporcie używane środki trwałe o jednostkowej wartości poniżej 3.500 zł mogą być zamortyzowane jednorazowo w miesiącu oddania ich do używania to jest w miesiącu sierpniu 2003 r., który to miesiąc jest równocześnie pierwszym miesiącem roku podatkowego kończącego się 31.12.2003 r. Tak określony rok podatkowy nie pokrywa się z rokiem bilansowym trwającym od sierpnia 2003 r
Czy koszty wytworzenia środka trwałego koryguje się o różnice kursowe od niezapłaconych na dzień przekazania środka trwałego do używania, zobowiązań dewizowych z tytułu nabycia towarów i usług służących do wytworzenia tego środka trwałego?
dotyczy pojęcia przychodów z najmu oraz uwzględnienia podatku do towarów i usług w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
1. Czy do wyceny środka trwałego należy przyjąć wartość z aktu notarialnego, czy z oszacowania wartości dokonanej przez rzeczoznawcę,2. czy do ewidencji środków trwałych można wprowadzić ogrodzenie o wartości oszacowanej przez rzeczoznawcę, której nie wyodrębniono w akcie notarialnym,3. czy uzasadnione będzie ustalenie indywidualnych stawek amortyzacyjnych zważywszy, iż nabyty obiekt był użytkowany
Podatnik zakupił zestaw komputerowy składający się z monitora i komputera. Monitor uległ uszkodzeniu, a jego naprawa jest nieznacznie tańsza niż koszt nowego monitora. Zestaw komputerowy został wprowadzony na stan środków trwałych. Ponieważ komputer z tego zestawu jest nadal sprawny, Podatnik chce zakupić tylko nowy monitor. W związku z powyższym Spółdzielnia zwraca się z zapytaniem czy wartość środka
Podatnik zwrócił się z zapytaniem czy zakup kostki brukowej celem naprawy placu stanowi koszt związany z remontem, czy jest to ulepszenie?
Czy podatnik ma prawo do dokonania aktualizacji wartości posiadanych środkow trwałych i amortyzacji bilansowej na podstawie dokonanej przez rzeczoznawców majątkowych wyceny tych środków? Czy dokonana wycena spowoduje powstanie zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w podatku od czynności cywilnoprawnych?
Jako osoba fizyczna będąca właścicielem budynku oddaję w najem nowe lokale mieszkaniowe wraz z pełnym ich wyposażeniem. Powyższe wyposażenie jest podstawowym warunkiem podpisania umów najmu z najemcami. Moim zdaniem wyposażenie lokali mieszkaniowych do których należą: meble kuchenne, stałe zabudowy kuchni, szafy i szafy wnękowe, meble pokojowe tj. kanapy, regały, stoły, krzesła, fotele, łóżka, dywany
Jak w przedstawionym stanie faktycznym należy ustalić wartość początkową wytworzonej inwestycji, czy na podstawie wystawionych rachunków, czy na podstawie wyceny rzeczoznawcy?
dotyczy zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie objęcia udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w zamian za wkład niepieniężny w postaci hali produkcyjnej wraz z gruntem
dotyczy zakresu stosowania przepisu art. 22g ust. 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. zakwalifikowanie montażu nowego nadwozia chłodniczego do samochodu ciężarowego jako ulepszenia środka trwałego
Spółki zakupiła w marcu środek trwały, który przyjęła do używania i wprowadziła do ewidencji środków trwałych dokonując miesięcznych odpisów amortyzacyjnych, natomiast we wrześniu otrzymała dotację związaną z zakupem tego środka trwałego w ramach Programu PHARE 2001. Zapytanie dotyczy prawidłowości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych w pełnej wysokości za okres od miesiąca
dotyczy obowiązku wprowadzenia do ewidencji środków trwałych samochodu zakupionego w wyniku realizacji umowy leasingu