Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zakupione usługi reklamowe, które są częściowo refakturowane
Zasada swobody umów wyrażona w art. 3531 k.c. ma wpływ na dynamiczny rozwój rynku reklamy. Wzmożony przepływ informacji, szczególnie w mass mediach, powoduje liczne modyfikacje tradycyjnej reklamy - podmioty gospodarcze również w tym zakresie korzystają z zagwarantowanej przez ustawodawcę możliwości dowolnego kształtowania treści umowy. Granicę tej dowolności wyznaczają wyłącznie zasady współżycia
Jednostki usługowe mogą samodzielnie realizować zlecenia otrzymane od swoich odbiorców lub mogą świadczyć usługi przy udziale podwykonawców. Odpowiednia ewidencja kosztów umożliwia prawidłową kalkulację kosztów przypadających na daną usługę oraz ułatwia ustalenie ceny świadczonych usług.
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 10 określa katalog źródeł przychodów. Źródła określone w pkt 1-8 tego artykułu należą do źródeł nazwanych, np. pozarolnicza działalność gospodarcza. Wszystkie przychody, których nie można zaliczyć do źródeł nazwanych, należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł (art. 10 ust. 1 pkt 9 updof).