comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-06-21
Zakres zwolnienia dotyczącego świadczeń promocyjno-reklamowych
Od 1 stycznia 2003 r. zaczęło obowiązywać nowe zwolnienie przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, określone w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.).
Zwolnienie to dotyczy działalności reklamowej, w związku z czym kojarzone być powinno z działalnością gospodarczą, choć podatnikami korzystającymi z niego są osoby uzyskujące konkretne świadczenia od przedsiębiorców, niezależnie od tego, czy same prowadzą działalność gospodarczą.
ZAKRES PRZEDMIOTOWY ZWOLNIENIA
Z podatku dochodowego - w myśl powyższego przepisu - zwolnione zostały nieodpłatne świadczenia, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Na pierwszy rzut oka stwierdzenie to wydaje się klarowne. Problemy interpretacyjne powstają jednak przy szczegółowej analizie porównawczej obu powyższych norm.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka