Jak rozliczyć w pkpir zwrot towaru sprzedanego na paragon
Zwrot towaru jest na ogół spowodowany jego złą jakością lub istnieniem ukrytych wad. W takiej sytuacji kupujący może m.in. odstąpić od umowy z żądaniem zwrotu wynagrodzenia lub żądać wymiany wadliwego towaru na nowy, pozbawiony wad. Choć elementem wspólnym obu tych sytuacji jest zwrot towaru, to skutki podatkowe i bilansowe istotnie różnią się od siebie.
Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy będą dokonywali korekty przychodów i kosztów na bieżąco, a nie jak robią to teraz, czyli zawsze wstecz. Takie zmiany wprowadza ustawa z 10 września 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów.
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Zaczął się okres wzmożonych absencji chorobowych. W praktyce pracownicy często dostarczają zwolnienia z opóźnieniem, przez co przesuwa się termin wypłaty świadczeń. Powstaje wówczas nadpłata wynagrodzenia i składek. Choroba pracownika może ponadto powodować konieczność obniżenia składki na ubezpieczenie zdrowotne do wysokości zaliczki na podatek. Te i inne okoliczności są częstym powodem problemów
W latach 2006-2008 wykupywaliśmy dla pracowników abonamenty medyczne. Ich wartości nie doliczaliśmy do przychodów pracowników. Po uchwale NSA z 24 maja br. w sprawie abonamentów dyrekcja spółki podjęła decyzję, żeby doliczyć wartość świadczeń z tytułu abonamentów do przychodów pracowników. Czy stosownej korekty powinien dokonać pracodawca czy pracownik?