Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zakupione usługi reklamowe, które są częściowo refakturowane
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
Jeśli podatnik ponosi wydatki służące uatrakcyjnieniu prowadzonego przez niego bloga, dzięki któremu uzyskuje przychody z reklam online, to wydatki te mogą stanowić koszty uzyskania tego przychodu, pomimo że mają zabarwienie osobiste - wyrok NSA z 14 maja 2021 r., sygn. akt II FSK 1633/19.
Usługi reklamowe świadczone na terytorium Polski podlegają opodatkowaniu VAT według stawki podstawowej. Niezbędne jest także wykazywanie ich w części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT. Budzi wątpliwości, kiedy należy stosować kody GTU i EE oraz oznaczać faktury symbolem MPP, jeśli usługa reklamowa obejmuje także usługę budowlaną.
Zasada swobody umów wyrażona w art. 3531 k.c. ma wpływ na dynamiczny rozwój rynku reklamy. Wzmożony przepływ informacji, szczególnie w mass mediach, powoduje liczne modyfikacje tradycyjnej reklamy - podmioty gospodarcze również w tym zakresie korzystają z zagwarantowanej przez ustawodawcę możliwości dowolnego kształtowania treści umowy. Granicę tej dowolności wyznaczają wyłącznie zasady współżycia
Prowadzę działalność reklamową. Kupuję towary, np. długopisy, kalendarze, do których zakupuję usługi grawerowania, nadruku, pozycjonowania. W której kolumnie pkpir powinnam księgować usługi grawerowania, nadruku oraz zakup pojedynczych towarów, np. długopisu, zegara, prezentowanych jako wzory, które pokazuję klientom?
Jednostki usługowe mogą samodzielnie realizować zlecenia otrzymane od swoich odbiorców lub mogą świadczyć usługi przy udziale podwykonawców. Odpowiednia ewidencja kosztów umożliwia prawidłową kalkulację kosztów przypadających na daną usługę oraz ułatwia ustalenie ceny świadczonych usług.
Jak rozliczać sprzedaż usług poligraficznych dla odbiorcy z Danii? Zakład wykonuje ulotki, usługi reklamowe, banery itp. Czy naliczać VAT? Czy może wystawiać fakturę z adnotacją, że VAT rozlicza nabywca?
Dwie spółki podpisały umowę dotyczącą usług reklamowych, które mają zostać wykonane 25 września. W umowie jest zapis, że płatność nastąpi na podstawie wystawionej faktury VAT. Księgowość nie może wystawić faktury VAT przed wykonaniem usługi, czyli przed 25 września. Z kolei firma nabywająca usługę nie może wpłacić pieniędzy, bo nie ma - zgodnie z umową - podstawy ku temu. Nie można również wystawić