Data publikacji: 03.07.2018
Usługa reklamowa na rzecz nierezydenta
Wydawnictwa zamieszczają reklamę innego podmiotu (firmy zagranicznej) w książce wydanej w języku polskim. Książka adresowana jest przede wszystkim do odbiorców krajowych, ale około 10 proc. nakładu zostanie wysłane za granicę. Jednocześnie przepisy o VAT przewidują 0-proc. stawkę VAT dla opodatkowania świadczenia usług reklamowych na rzecz podmiotów zagranicznych. Czy stawka ta będzie miała także zastosowanie do opodatkowania usług reklamowych, o których mowa?
Zgodnie z obowiązującym od 1 stycznia 2000 r. § 66 ust. 2 lit. d) rozporządzenia Ministra Finansów z 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 109, poz. 1245 ze zm.) świadczenie usług reklamowych jest opodatkowane obniżoną do 0 proc. stawką VAT.