Nowe zasady ochrony informacji poufnych przedsiębiorstwa
Już wkrótce zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, która wprowadza nową, bardziej rygorystyczną definicję tajemnicy przedsiębiorstwa. Dlatego w aktach wewnątrzzakładowych, np. w regulaminie pracy lub zarządzeniach, pracodawca powinien dla rozwiania wątpliwości sprecyzować, jakie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i jakie są reguły zachowania tej tajemnicy
Od 19 października 2014 r. przedsiębiorcy biorący udział w postępowaniu o uzyskanie zamówienia publicznego muszą udowodnić, że są w stanie zrealizować ofertę, jeśli jej cena jest rażąco niska. Dodatkowo to przedsiębiorcy muszą wykazać, iż określone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli chcą zastrzec ich ujawnienie w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający będą mogli
Jednym z podstawowych obowiązków pracowniczych określonych w kodeksie pracy jest obowiązek zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę [art. 100 § 2 pkt 4 KP] oraz przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach [art. 100 § 2 pkt 5 KP].
Sposób prowadzenia dokumentacji pracowniczej służby kadrowe i płacowe firmy powinny zaktualizować i dostosować do zmian wprowadzonych przez ostatnie nowelizacje kodeksu pracy oraz ustaw dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, zwracając przy tym szczególną uwagę na kompletność i jakość tej dokumentacji. Praktyczną wiedzę o zasadach prowadzenia dokumentacji pracowniczej (sposób wypełniania
Czy pracownik może dopuścić się czynów nieuczciwej konkurencji? Jakie działanie pracownika może być traktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji?