Poradnia rachunkowa
Jesteśmy placówką nieferyjną. Pracownik zatrudniony na stanowisku specjalista ds. żywienia i zaopatrzenia przebywa na urlopie wypoczynkowym po urlopie rodzicielskim do dnia 13 grudnia 2023 r. Osoba zatrudniona na zastępstwo na ten dzień musi sporządzić inwentaryzację magazynu spożywczego. Jak możemy to technicznie wykonać, aby dokumenty przekazać pracownikowi powracającemu z urlopu, skoro od 14 grudnia
W związku z prowadzoną inwentaryzacją zwieramy umowy zlecenia z osobami, które będą w niej uczestniczyły. Niektóre z nich to nasi pracownicy, inne to osoby niezwiązane z jednostką. Jakich rozliczeń będzie należało w tych wypadkach dokonać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych?
Ponad jedna czwarta telekomów i ponad połowa samorządów nie zdążyła złożyć sprawozdań o swojej infrastrukturze i świadczonych usługach. System do przekazywania informacji jak nie działał, tak nie działa
1. Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą - usługi kosmetyczne. W 2010 r. korzystam ze zwolnienia w podatku od towarów i usług ze względu na wysokość obrotów. Od 2011 r. zamierzam zrezygnować z tego zwolnienia i zarejestrować się jako podatnik VAT czynny. W związku z tym na koniec 2010 r. zamierzam sporządzić inwentaryzację swoich towarów w gabinecie. Inwentaryzacja będzie wyceniona
Ministerstwo Finansów poinformowało o trwających pracach nad projektem nowelizacji ustawy o rachunkowości i ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym (projekt UC46 z 6 października 2016 r., dostępny na stronie Rządowego Centrum Legislacji - www.rcl.gov.pl). Głównym powodem wprowadzenia planowanych zmian jest konieczność wdrożenia do polskiego porządku prawnego jeszcze w 2016 r. dyrektywy UE ws. raportowania
Jeden z naszych pracowników objęty umową o wspólnej odpowiedzialności materialnej weźmie udział w inwentaryzacji już po ustaniu zatrudnienia, ponieważ w czasie trwania zatrudnienia w dniu, w którym początkowo miała odbyć się inwentaryzacja, pracownik był chory. Czy byłemu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie za udział w inwentaryzacji?
17 czerwca 2008 r. Komitet Standardów Rachunkowości podjął inicjatywę dokonania aktualizacji dotychczas wydanych standardów. Jako pierwszy wybrany został KSR nr 3 "Niezakończone usługi budowlane". 16 grudnia 2008 r. członkowie Komitetu Standardów Rachunkowości podjęli decyzję o dokonaniu aktualizacji tego standardu. Komitet Standardów Rachunkowości uchwalił przyjęcie znowelizowanego krajowego standardu
Umowy o usługi budowlane charakteryzują się zazwyczaj długim okresem realizacji. Ich wykonanie i odbiór często przypadają na inny okres sprawozdawczy niż ten, w którym rozpoczęto prace. Dlatego bez względu na to, z jakim rodzajem umowy mamy do czynienia, ważne jest, aby na każdy dzień bilansowy właściwie ustalić stopień zaawansowania prac, co przyczynia się do prawidłowego oszacowania przychodów i
Jak ująć w księgach rachunkowych skutki przeszacowania środków trwałych? Przeszacowanie zostało dokonane przez rzeczoznawcę na wniosek syndyka w momencie ogłoszenia upadłości spółki z o.o.
Zakończenie działalności gospodarczej jest niejednokrotnie trudniejsze niż jej rozpoczęcie, co jest wynikiem znacznego sformalizowania procedur likwidacyjnych. Im bardziej „rozwinięta” była forma przedsiębiorstwa, tym bardziej skomplikowane jest jego rozwiązanie. Likwidacja następuje zazwyczaj z przyczyn ekonomicznych - przede wszystkim w wyniku niskiej efektywności gospodarowania, lub z innych przyczyn
Kiedy należy dokonywać płatności za pośrednictwem banku? Jak ewidencjonować operacje dokonywane na rachunku bankowym?