Poradnia samorządowa
Zbigniew Krüger: Dragon Sector jest gotów się zmierzyć z pozwem Newagu w sądzie
Stawka opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych obowiązująca na obszarze danej gminy nie może dyskryminować żadnego z przewoźników. Zastosowanie jednolitej stawki dla wszystkich jest krzywdząca dla małych operatorów, którzy w znacznie mniejszym stopniu zużywają udostępnioną do korzystania infrastrukturę.
Jeżeli przedsiębiorca oferuje szkolenia przyszłym pracownikom, to nie potrąca zaliczki na podatek, ale w rocznym PIT-11 wykazuje przychód z tzw. innych źródeł. Jeśli szkolenie przechodzą przedsiębiorcy, to sami muszą na bieżąco rozliczyć się z fiskusem
Miasta chcą, aby z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych był dofinansowywany również transport podmiejski. Powiaty sprzeciwiają się tej zmianie. Chcą, by wcześniej zostały zapewnione dodatkowe pieniądze na ten cel
Gminy będą mogły ubiegać się o wsparcie na zakup zeroemisyjnych i niskoemisyjnych pojazdów, które wyjadą na pozamiejskie trasy. Program ma być łączony z dofinansowaniem z funduszu autobusowego
Dotyczy to tych podmiotów, które organizowały przetargi o wartości równej lub wyższej od progów unijnych w branży odpadowej, pocztowej i transportu publicznego. Chodzi o udział ekopojazdów lub używanie ich do wykonania wymienionych usług
Resort klimatu przewiduje, że na przełomie lat 2021 i 2022 samorządy będą mogły zgłaszać wnioski o dopłaty do zakupu autobusów ekologicznych w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Na ten cel ma trafić aż 4,5 mld zł