To nie organ decyduje, w jakiej formie przekaże sądowi skargę
Czy brak możliwości zaskarżenia bezczynności w momencie, gdy zostanie wydana ostateczna decyzja, jest niezgodny z ustawą zasadniczą? Na to pytanie odpowie TK
Pełnomocnicy składający za pomocą ePUAP skargę do sądu administracyjnego muszą podpisać zarówno pismo przewodnie, jak i odrębnie załączniki do niego - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale
Orzecznictwo wskazuje, że ich podważanie przez przedsiębiorcę jest możliwe. Jednak rodzaj dostępnych środków prawnych zmienia się wraz z doniosłością aktów pochodzących od tego organu
Jeszcze przez rok po ustaniu epidemii regułą ma być w sądach administracyjnych brak rozpraw. Będą one wyjątkowo, i to tylko online, na odległość
Tarcza 1.0 wprowadziła wiele rozwiązań dotyczących m.in. zawieszenia czy wydłużenia terminów na spełnienie formalności przez podatników. Regulacje te odnoszą się nie tylko do podatników, ale również do organów podatkowych, które także otrzymały więcej czasu na dokonanie określonych czynności urzędowych. Jednak przepisy tarczy 3.0 uchylają większość tych rozwiązań, mimo że stan epidemii nadal obowiązuje
Jeżeli postępowanie podatkowe jest prowadzone z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej i za ich pomocą doręczana jest decyzja ostateczna (przez ePUAP), to w tej decyzji pouczenie o prawie do skargi do sądu administracyjnego powinno zawierać informację, że skarga do sądu musi być wniesiona w formie papierowej i odręcznie podpisana. Jeżeli takiego pouczenia brak, a podatnik wniesie skargę
Podatnik jest w sporze sądowym z organem podatkowym o wysokość podatku od nieruchomości. Czy prawidłowo sąd zażądał uzupełnienia skargi na niekorzystną decyzję organu podatkowego o wartość przedmiotu sporu?
Czuwanie nad poszanowaniem prawa, dokonywanie wykładni całości regulacji prawnej poszczególnych państw członkowskich oraz instytucji wspólnotowych jest najważniejszą kompetencją Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
W jaki sposób należy zgłosić do Państwowej Inspekcji Pracy skargę na naruszanie praw pracowniczych? Czy PIP zapewni osobie zgłaszającej skargę anonimowość? Co zrobić, gdy w mniemaniu pracownika inspektor dokonujący kontroli nie wypełni należycie swoich zadań? Czy istnieje możliwość złożenia skargi na takiego inspektora?
11 kwietnia 2011 r. wchodzi w życie ważna nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Pozwala ona skarżyć się na przewlekłość postępowania.
Podatnicy poszkodowani wyrokami sądów administracyjnych mogą złożyć do sądu powszechnego skargę o stwierdzenie niezgodności z prawem tego wyroku (art. 285a-285l ustawy - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - dalej p.p.s.a.). Prawomocny wyrok sądu można zaskarżyć w ten sposób wówczas, gdy błędnym wyrokiem została podatnikowi wyrządzona szkoda. Możliwość wniesienia skargi w tym trybie
Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego przygotowała dokument "Kierunkowe założenia nowej Ordynacji podatkowej". W terminie 2 lat od przyjęcia tego dokumentu Komisja ma opracować projekt ustawy zawierającej kompleksowe regulacje dotyczące ogólnego prawa podatkowego wraz z przepisami wykonawczymi.
Podatnik, aby upewnić się co do swojej sytuacji podatkowej, może wystąpić o wydanie interpretacji indywidualnej. Jeżeli interpretacja nie spełnia jego oczekiwań, podatnik ma możliwość obrony swojego stanowiska na drodze postępowania sądowego. W artykule przedstawiamy obowiązującą procedurę zaskarżania interpretacji.
1 czerwca 2017 r. zmienił się sposób zaskarżania interpretacji indywidualnych. Podatnik, który nie zgadza się z wydaną interpretacją, wniesie skargę od razu do wojewódzkiego sądu administracyjnego.