Problemy z rozliczeniami ZUS – zdaniem płatników są, zdaniem zakładu nie ma
Płatnik składek ma obowiązek dokonywać korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS zawsze, gdy zostaną stwierdzone nieprawidłowości - czy to w wyniku samokontroli, czy przez ZUS. Konsekwencje ewentualnych nieprawidłowości w zgłoszeniu do ubezpieczeń czy rozliczeniu składek mogą być poważne. Błędy w dokumentacji mogą skutkować m.in. koniecznością dopłaty składek, wypłatą nienależnych świadczeń
Od 26 stycznia 2019 r. płatnicy korzystają z nowej wersji programu Płatnik (10.02.002) do przesyłania danych zgłoszeniowych i rozliczeniowych swoich ubezpieczonych do ZUS. Podobnie jak poprzednio (w wersji 10.01.001) płatnicy mogą korygować dokumenty rozliczeniowe, pobierając żądany okres bezpośrednio w programie. Samodzielne pobranie przez płatnika danych do korekty jest jednak możliwe najwcześniej
W związku z wprowadzoną zmianą programu Płatnik, która obowiązuje od 1 października br., dokonano zmian w dokumentach ubezpieczeniowych, które obowiązują od 29 sierpnia br. oraz w kodach tytułu ubezpieczenia, które weszły w życie 1 października. Na czym polegają nowości w dokumentach ubezpieczeniowych i w kodach tytułu ubezpieczeń, przedstawiliśmy Państwu w poprzednich numerach PPK. W numerze bieżącym